חדשות יהדות

הרב שלום כהן על אסון האוטובוס: "ריבונו של עולם, תאמר די לצרותינו"

נשיא מועצת חכמי התורה שמע בכאב עצום על התהפכות האוטובוס בכביש 443, שהביאה למותם של שני בני אדם ולפציעתם של כ- 40 נוספים. הרב התייחס בדבריו לחילול השבת אתמול בעיר טבריה: "אסור לנו לשתוק על ביזוי השבת"

הרב שלום כהן (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)הרב שלום כהן (צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שמע הבוקר (ראשון) בכאב רב על אסון האוטובוס בכביש 443, בו נספו שני בני אדם ונפצעו כ- 40 נוספים בדרגות חומרה שונות.

בתחילתו של השיעור היומי המתקיים במעונו של הרב, הוא קיבל פרטים על האסון הכבד באוטובוס מספר 304 של חברת "קווים-עילית", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לירושלים והתהפך בסמוך לבית חורון. דמעות זלגו מעיניו של הרב, והוא אמר בצער: "ריבונו של עולם, רחם על עמך ישראל, תאמר די לצרותינו, תסיר מעלינו את מידת הדין הקשה".

הרב כהן התייחס בדבריו הכואבים לחילול השבת שנגרם אתמול בעיר טבריה, כאשר אוטובוסים הסיעו נוסעים לטיילת: "שמעתי שבעיר טבריה הוציאו אוטובוס בשבת בכדי לחלל שבת בפרהסיא. שבת היא מקור הברכה. עלינו לזעוק על כך, אם מחללים את השבת איך יהיה לנו ברכה? הקב"ה מעורר אותנו, אסור לנו לשתוק על ביזוי השבת. כל אחד ידאג לקרב עוד ועוד יהודים בשמירת השבת, ועל ידי זה הקב"ה ישמור עלינו מכל הצרות".

בני ביתו של הרב כהן מדגישים כי חילולי השבת בטבריה מדירים שינה מעיניו. בשבוע שעבר, הזדעזע הרב לשמוע על רמיסת כבוד השבת בעיר מאז נבחר רון קובי לעמוד בראשה. "איך יהודי יכול להגיע לשפל שכזה להתריס נגד השבת?", קרא הרב בצער ובדמע, "השבת היא מקור הברכה, מסכן מי שלא מבין מה זה שבת. צריך להתפלל עליו".

תגיות:הרב שלום כהןכביש 443תאונת דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה