חדשות בארץ

היום: שביתת רופאים בבתי החולים של הדסה בירושלים

הרופאים בהדסה הכריזו על שביתה בעקבות החלטתו של המנכ"ל, פרופסור זאב רוטשטיין, שלא לקלוט לעבודה מתמחים חדשים. במהלך השביתה, שהינה ללא הגבלת זמן, לא יתקיימו ניתוחים דחופים ומרפאות החוץ לא יעבדו

בית החולים הדסה עין כרם, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בית החולים הדסה עין כרם, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הרופאים בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים פתחו הבוקר (שלישי) בשביתה ויעבדו במתכונת שבת. הרקע לשביתה, שהינה ללא הגבלת זמן, הינו החלטתו של מנכ"ל הדסה, הפרופסור זאב רוטשטיין, שלא לקלוט לעבודה מתמחים חדשים. במהלך השביתה לא יתקיימו ניתוחים דחופים, ומרפאות החוץ לא יעבדו.

השביתה, עליה הכריזה ההסתדרות הרפואית, הייתה אמורה להתחיל כבר שלשום, אך בהדסה ביקשו מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים להוציא לרופאים צווי מניעה שיאסרו עליהם לשבות. משרד הבריאות קרא אף הוא לרופאים לחזור בהם מכוונתם לשבות. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פעל לתווך בין הצדדים. הוא הציע אתמול לרופאים לבטל את השביתה תמורת התחייבות מצידו לדאוג לקליטתם של המתמחים עד חודש מרץ, אך הצעתו נדחתה על ידי ההסתדרות הרפואית. בית הדין האזורי קבע כי אין פגם חוקי בשביתה ונמנע מהוצאת צווי מניעה לרופאים. בית הדין הארצי לעבודה דחה אמש את ערעורה של הנהלת הדסה על החלטת בית הדין האזורי, מה שאפשר את יציאתה של השביתה לדרך.

יו"ר ועד מנהלי המחלקות בהדסה, פרופסור רון אלישר, הסביר הבוקר – בראיון לכאן-רשת ב' – כי שבעה מתמחים היו אמורים להתחיל את עבודתם בהדסה בתחילת החודש, אך יומיים קודם לכן הודיעו להם על ביטול העסקתם: "נאלצנו לנקוט בצעד הזה בגלל צעדים חד-צדדיים של ההנהלה שהחליטה להפסיק העסקת מתמחים שהתקבלו. ברגע שההנהלה תחזור בה מהצעד הזה, אנחנו מבטלים מיידית את השביתה". אלישר הוסיף, כי הצעד בו נקטה ההנהלה כלפי המתמחים נועד ללחוץ על רופאי הדסה הבכירים במשא ומתן המתנהל עמם במשך שנתיים על הסכם הסגל האקדמי.

פרופסור רוטשטיין קרא הבוקר לרופאים "לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולסיים את השביתה, שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. זאת בוודאי לאחר הבטחת סגן שר הבריאות לקליטת המתמחים עד מרץ". רוטשטיין הוסיף כי "יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמיים הבכירים במשא ומתן ולא בדרך כה פוגענית עבור כולם".

על פי החלטת בית הדין הארצי לעבודה, ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים דיון בבית הדין האזורי לעבודה, כדי לנסות ולפשר בין הצדדים ולהביא לסיום השביתה.

תגיות:שביתהבית החולים הדסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה