חדשות בארץ

אהוד ברק: הסיכוי להחלפת נתניהו אינו ריאלי

בראיון לכאן רשת ב', אמר ראש הממשלה לשעבר כי אינו מבקש לקבל תפקיד במפלגת העבודה, אך היה שוקל לחזור הפוליטיים אילו היה מוקם גוש שמאל-מרכז: "זה איחוד כוחות שמבטיח שהשלטון יוחלף. כרגע לא נראה שזה עומד להתבצע"

ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הבהיר היום (רביעי) כי אינו מתכוון להצטרף למפלגת העבודה ולקבל את המקום השני ברשימתה לכנסת כשיריון מטעמו של היו"ר אבי גבאי.

בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', אמר ברק כי לא קיבל כלל הצעה מגבאי להצטרף כמספר 2 שלו, אך הדגיש כי הוא עצמו אינו מעוניין בכך, ולא רק בשל היותו "עמוס מעל הראש", כהגדרתו, במיזמים כלכליים: "הייתי כבר בכל התפקידים. אני לא בטוח שהצורה הכי יעילה בשבילי לעזור היא להירשם במקום השני במפלגת העבודה. אני לא חושב שזה רעיון נכון מבחינתו של גבאי. אני יכול לסייע בכל מיני דרכים. מעולם לא ביקשתי דבר, ובטח שלא אתחיל לבקש היום".

"אני חושב שאני אחד האופוזיציונרים היחידים בשנתיים וחצי האחרונות", ציין ברק. "זה לא סוד שאני פועל ככל יכולתי כדי שייווצר גוש שישיג את שני הדברים – גם גוש חוסם של 61, וגם מפלגה בגודל של המפלגה של נתניהו או יותר גדולה, כי זה מבטיח מהפך שלטוני. אף פעם לא דיברתי על עצמי, ואני לא חושב שהמקום שלי בדבר הזה הוא חשוב. ברגע שאנסה לבקש לעצמי משהו בתמורה, ההקשבה שישנה לי היום לא תהיה אותו הדבר. הדבר שאני מתרחק ממנו כמו מאש הוא כל מחשבה שיש לי מה לקבל מהמערכת הזו ולא רק לתת".

ברק הודה, עם זאת, כי סיטואציה בה היה מתגבש גוש שמאל-מרכז משמעותי הייתה עשויה להחזיר אותו אל החיים הפוליטיים. "חשבתי שאם ציפי לבני, משה יעלון, דן מרידור ואחרים (היו מתאחדים) – אם שם הייתי מתבקש, הייתי נאלץ לשקול את זה. אבל גם זה לא התרחש". ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי הקמתו של גוש שמאל-מרכז הייתה יכולה לוודא את הדחתו של נתניהו, אבל הודה כי ככל הנראה היא אינה עומדת להתגשם: "זה איחוד כוחות שיכול להביא בבת אחת לגוש של שישים וכמה חברי כנסת, שמבטיח שהשלטון יוחלף ותהיה מפלגה יותר גדולה מנתניהו. כרגע לא נראה שזה עומד להתבצע".

"כל דיון בי מקלקל את הסיכוי שייווצר הגוש ולא מוסיף לו", חזר ברק ואמר, "אני אזרח מודאג שיעזור בכל התפקידים. חשוב לי מאוד שגוש כזה ייווצר וישראל תעלה על פסים אחרים. לפי דעתי, הדיון בי ובתפקידי ובמה שאעשה מזיק לסיכוי שזה יקרה ולא מועיל לו, ולכן אני מסרב לדון בו".

דבריו של ברק, מהם השתמע כי לדעתו נתניהו יישאר ראש הממשלה גם לאחר הבחירות, עוררו גלים תקשורתיים. ברק הבהיר לאחר מכן – באמצעות חשבון הטוויטר שלו – כי "בניגוד לפרסומים מהשעות האחרונות לא אמרתי ש׳ביבי נשאר איתנו׳ או ש׳הוא לא יוחלף׳. הבהרתי שהתנאי ההכרחי למהפך הוא חיבור גדול שייצור גם גוש חוסם וגם מפלגה בגודל של הליכוד, ושהעובדה שחיבור כזה לא התגבש עד כה מקטינה את הסיכוי למהפך". ברק סיכם כי "לא מאוחר עדיין להתלכד" כדי להביא לשינוי השלטון.

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה