חדשות בארץ

נתניהו: מצפה לקבל את תוכנית השלום של טראמפ

בפגישה עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, אמר ראש הממשלה כי הוא יודע שממשל טראמפ פועל להבטיח את ביטחון ישראל לדורות: "זה מנחם לדעת שיש לנו בעלת ברית כל כך חזקה"

נתניהו ופנס בוורשה, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ופנס בוורשה, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (חמישי) עם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בשולי הוועידה הבינלאומית לשלום וביטחון במזרח התיכון המתקיימת בוורשה. הפגישה נערכה במוזיאון היהודי בוורשה, ובמהלך דברים שאמרו השניים בפני כלי התקשורת התייחס נתניהו ל"עסקת המאה", תוכנית השלום של ממשל טראמפ, העומדת להיות מוצגת בקרוב. "אני מצפה לקבל את התוכנית. אקרא אותה כשתוצג".

ראש הממשלה הוסיף: "אני חייב לומר שאני יודע שממשל טראמפ מחפש להבטיח את ביטחון ישראל לדורות. עם זאת, אני תמיד אומר, בהתבסס על הניסיון שלנו, שישראל חייבת להיות תמיד מסוגלת על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום. זה מנחם לדעת שיש לנו בעלת ברית כל כך חזקה – ארצות הברית".

נתניהו שיבח בדבריו את עמידתה של ארצות הברית לצד ישראל והביע הערכה להחלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים: "יש קשר עמוק של קירבה והזדהות בין העם האמריקני לעם ישראל, ולהיפך. אנחנו יודעים שאין לנו ידידה טובה בעולם מארצות הברית ולכם אין ידידה ושותפה טובה מישראל. הוועידה הזו, עם 60 שרי חוץ, כולל שרי חוץ ערבים וראש ממשלה ישראלי, שבפעם הראשונה עומדים יחד נגד איראן בבהירות ואחדות רבה כל כך – זה משהו שאנחנו מעריכים מאוד".

סגן הנשיא האמריקני, מייק פנס, אמר לנתניהו: "ישראל היא בעלת ברית יקרה שלנו. אנחנו מודים לך על המנהיגות שלך ועל מחויבותך לברית היסטורית זו. זה מעורר השראה עבורי להיות איתך במקום המיוחד הזה, לחלוק איתך את הרגע המשמעותי הזה. זה מזכיר לנו את החוזק בקשר שבין שני העמים שלנו".

דבריו של נתניהו נאמרו לאחר התבטאותו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, שאמר כי תוכנית השלום של הממשל האמריקני תפורסם לאחר ה- 9 באפריל, מועד הבחירות בישראל. קושנר, שדיבר במושב סגור של הוועידה, לא מסר פרטים על התוכנית אך הבהיר כי שני הצדדים יצטרכו להתפשר.

פגישתם של נתניהו ופנס התקיימה במוזיאון היהודי בוורשה לאחר ביקור שערכו באנדרטת "רפפורט" לזכר לוחמי מרד גטו ורשה הסמוכה למוזיאון. לביקור נלווה גם ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי. השלושה הניחו עם רעיותיהם זרים במקום. בטקס הקצר שנערך באנדרטה השתתפו גם קושנר וג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון. נתניהו ופנס חתמו לאחר מכן בספר האורחים של המוזיאון היהודי.

בנאומו בוועידה, תקף פנס את האיחוד האירופי ואת מדינות אירופה שנותרו מחויבות להסכם הגרעין עם איראן. הוא יצא נגד מנגנון הסחר שעל הקמתו הכריזו לפני כשבועיים, שלדבריו נועד לשבור את הסנקציות הכלכליות החריפות שהטילה ארצות הברית על איראן. "זה צעד לא חכם שרק יחזק את איראן, יחליש את האיחוד האירופי ויגדיל את המרחק בין ארצות הברית לבין אירופה", אמר פנס. "הגיע הזמן שמדינות אירופה ייסוגו מהסכם הגרעין ויעמדו איתנו ועם העם האיראני נגד המשטר בטהראן".

תגיות:איראןמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה