חדשות בארץ

בעקבות המשבר עם פולין: בוטלה ועידת וישגרד

בעקבות המתיחות הדיפלומטית בין ישראל ופולין, שהובילה את הפולנים לבטל את השתתפותם בוועידת וישגרד, הודיע ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, על ביטול הוועידה

  • י"ג אדר א' התשע"ט
דגלי ישראל ופולין (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי ישראל ופולין (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, הודיע על ביטולה של ועידת וישגרד (V4), שאמורה הייתה להיפתח מחר בישראל, וזאת לאחר שראש ממשלת פולין, מטיאוש מורבייצקי, הודיע כי ארצו לא תשלח נציג מטעמה לוועידה, בעקבות המשבר הדיפלומטי בינה לבין ישראל.

המשבר החל ביום חמישי האחרון, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוורשה כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים". בעקבות הסערה שפרצה בפולין, ביטל מורבייצקי את ביקורו בישראל. במקומו, כנציג פולין בוועידת וישגרד, אמור היה להגיע שר החוץ הפולני, אך התבטאותו אתמול של ממלא מקום שר החוץ, השר ישראל כץ, החריפה את המתיחות. בראיונות לתקשורת – בתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, ובראיון ל"ישראל היום" ו- i24NEWS – חזר כץ על דבריו של נתניהו, והוסיף על כך ציטוט מדברים שאמר ראש הממשלה המנוח, יצחק שמיר, לפיהם "הפולנים יונקים את האנטישמיות עם חלב אמם".

בתגובה לדבריו של כץ, זומנה שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, לשיחת נזיפה במשרד החוץ בוורשה, בפעם השנייה בתוך 4 ימים. ראש הממשלה הפולני הגדיר את דבריו של כץ כ"לא מתקבלים על הדעת, מגונים וגזעניים לחלוטין", ואיים כי אם ממשלת ישראל לא תוציא תגובה לדברים, הוא יבטל את הגעת שר החוץ שלו לירושלים. בהמשך הודיע מורבייצקי, כאמור, על ביטול השתתפות ארצו בוועידת וישגרד.

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, וראש ממשלת סלובקיה, פיטר פלגריני, הגיעו כבר לישראל כדי להשתתף בוועידה. באביש יגיע אף הוא, ובמקום ועידת ה- V4, נתניהו יקיים עמם מחר פגישות בילטרליות.

תגיות:פוליןוישגרדישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה