חדשות בארץ

אורן חזן ירוץ לכנסת – בראשות מפלגת צומת

חבר הכנסת חזן, שנדחק למקום לא ריאלי ברשימת מועמדי הליכוד לכנסת, הודיע כי ירוץ בראש המפלגה הוותיקה, שהוקמה בשנות ה- 80 על ידי הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן. הוא קרא למפלגות הימין "שטובת עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל וחיילי צה"ל" לנגד עיניהן לחבור אליו

  • י"ג אדר א' התשע"ט
חזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)חזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת אורן חזן הודיע הערב (שני) על פרישתו מהליכוד ועל ריצתו לכנסת בראשות מפלגת צומת.

חזן, שייצג בכנסת האחרונה את הליכוד, נדחק בפריימריז של המפלגה, שנערכו לפני כשבועיים, למקום לא ריאלי ברשימה. לאחר הבחירות המקדימות הוא הבהיר כי אינו מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים. בשבוע שעבר הוא הצהיר על כוונתו להקים מפלגה חדשה וטען כי על פי סקרים שערך מפלגה בראשותו תקבל 5 מנדטים. אתמול הוא אף ביקש מהציבור לסייע לו בקביעת שמה של המפלגה. בסופו של דבר, הוא הצליח למצוא מסלול חלופי – באמצעות מפלגת צומת שהוקמה ב- 1983 על ידי הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן ז"ל. המפלגה הימנית החילונית הגיעה לשיא כוחה בבחירות 1992, כאשר קיבלה 8 מנדטים, אך בבחירות ב- 1999 נותרה מחוץ לכנסת והגיעה לסוף דרכה.

בשידור חי אותו העביר בעמוד הפייסבוק שלה, הציג חזן את הסיסמה עמה ירוץ לבחירות: "צומת – לשמור את נתניהו בימין". הוא אמר כי הוא מתכוון להוביל את המהלך לאיחוד המפלגות הקטנות הנמצאות ב"ימין שבימין": "אני קורא לכל מפלגת ימין אמיתית שלא נכנעת ללחץ האמריקאי, ושטובת עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל וחיילי צה"ל לנגד עיניה – להצטרף אליי לדרך, אני מבטיח לשריין אותם במקומות ריאליים".

חזן הוסיף כי "המפלגה הוקמה מתוך דאגה לדור הצעיר ולקול העם שהולך ונשכח. כי בימים שבהם פוליטיקאים שבעים עסוקים בדילים וכיסאולוגיה – העם מחפש מנהיג שלא נכנע ללחצים, לקומבינות ולסידורי עבודה מלמעלה.

"הכנסת מלאה בלוביסטים של בעלי ההון", אמר חזן, "ובניגוד לח"כים שהולכים אחריהם בעיניים עצומות, קולי שייך לכם – עם ישראל".

חזן כי מצעה של מפלגתו יפורסם בימים הקרובים, אך עם זאת "כבר כעת ברור שלנגד עינינו עומד המאבק בשחיתות, ערך היושרה, הדאגה לפרט, לשוטרים, לחיילים, לנכים ולחקלאים שבלעדיהם אין לנו חזקה על הארץ".

יושב הראש החדש של "צומת" מעוניין לרוץ לכנסת עם האותיות "אח" – לדבריו, לא רק משום שאלו ראשי התיבות של שמו, אלא גם תחילתה של המלה "אחדות" – אך יתקשה לעשות זאת, היות והוא יצטרך לבקש את הסכמתן לכך של מפלגות הליכוד והעבודה, שלהן זכות השימוש הראשונה באותיות אלו.

תגיות:אורן חזןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה