חדשות בארץ

לקראת סגירת הרשימות: האם אורלי לוי תצטרף לגנץ?

המערכת הפוליטית דרוכה ומצפה להכרזה של מפלגות חוסן לישראל וגשר על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. יש עתיד תרוץ, ככל הנראה, לבד

  • י"ד אדר א' התשע"ט
גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

בני גנץ יציג הערב (שלישי) את רשימת המועמדים של חוסן לישראל-תל"ם לכנסת, באירוע חגיגי שייערך בגני התערוכה בתל אביב. 3 ימים לפני תום המועד החוקי של הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, ביום חמישי בחצות, המערכת הפוליטית דרוכה ומצפה לראות האם הרמטכ"ל לשעבר יצליח לייצר איחוד בגוש השמאל-מרכז.

על פי ההערכות, האופציה הריאלית ביותר שעומדת כעת על השולחן היא חבירה בין גנץ למפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס. למרות ההכחשות, המגיעות במיוחד מכיוונה של גשר, דיווחים שונים טוענים כי ביממה האחרונה חלה התקדמות ממשית במגעים בין שתי המפלגות. על פי הידיעה של עמית סגל בחדשות 12, מסתמן כי לוי אבקסיס תשובץ במקום ה- 3 ברשימה המשותפת, אחרי גנץ ומשה יעלון. בנוסף, היא תקבל מגנץ 3 שריונים נוספים עד המקום ה- 20, הנחשב לריאלי, ותמקם בהם את אנשיה – חזי רזניק, גלעד סממה ופרופ' יפעת ביטון, שהצטרפה רק השבוע לגשר. חתימה על הסכם עוד היום תאפשר לגנץ להגיע יחד עם לוי אבקסיס לגני התערוכה, למעין תצוגת ניצחון, בדומה לאירוע השקת הקמפיין של חוסן לישראל לפני כשלושה שבועות אליו הגיע יו"ר תל"ם משה יעלון.

בשל מכשול חוקי, ריצה משותפת של גשר וחוסן לישראל תמנע את חבירתה של מפלגת יש עתיד לגנץ. לפיד אומנם טען אמש כי האופציה לריצה משותפת עם חוסן לישראל נמצאת עדיין "על השולחן" והצהיר כי 'יהפוך כל אבן' כדי למצות את המגעים. עם זאת, ולמרות הירידה הניכרת של גשר בסקרים של השבועות האחרונים - מ- 8 מנדטים לערך להתנדנדות על גבול אחוז החסימה, בין 4 ל- 5 מנדטים - נראה שגנץ יעדיף את אופציית החבירה אליה, וזאת מפני שהתמקדותה של לוי אבקסיס בנושאים חברתיים תאפשר לו לפנות לקהלי יעד נוספים של המצביעים.

תגיות:בני גנץאורלי לוי אבקסיסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה