חדשות בעולם

לא מתייאש: ברני סנדרס הכריז על ריצה לנשיאות ארצות הברית ב- 2020

הסנאטור, שהתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ב- 2016 מול הילרי קלינטון, שואף שוב להגיע אל הבית הלבן

  • י"ד אדר א' התשע"ט
סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)סנדרס (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הסנאטור ברני סנדרס הכריז הבוקר (שלישי) כי יתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2020.

סנדרס בן ה- 77, בן להורים יהודים שהיגרו לארצות הברית ממזרח אירופה, מכהן כסנאטור עצמאי מטעם מדינת ורמונט מאז שנת 2007. הוא מחזיק בעמדות של השמאל הרדיקלי וידוע כמי שמתח לא פעם ביקורת על מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם הפלסטינים. בשנת 2015 הצטרף סנדרס למפלגה הדמוקרטית והתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה מול הילרי קלינטון. הוא הפתיע כשזכה במספר מדינות מפתח, בין היתר במדינת ניו המפשייר, אך פרש בהמשך כשהתברר לו שלא יוכל לנצח והביע את תמיכתו בקלינטון. עם זאת, התמיכה לה זכתה מועמדותו במהלך הקמפיין אילצה את קלינטון ואת הממסד הדמוקרטי לנוע שמאלה.

"אנחנו הולכים לנצח", אמר סנדרס בראיון לתוכנית הבוקר של רשת CBS. הוא תקף בחריפות את הנשיא דונלד טראמפ ואמר כי אינו ראוי לכהן בתפקיד הנשיא. לדבריו, העדיפות העליונה עבור המפלגה הדמוקרטית היא להדיחו מתפקידו.

המרוץ במפלגה הדמוקרטית הולך להיות צפוף ביותר. עד עתה הכריזו על מועמדותם מספר סנאטורים, ביניהם קורי בוקר, אליזבת וורן, קירסטן ג'יליברנד, קמלה האריס ואחרים. הרשימה צפויה להתארך, לאור העובדה שאישים נוספים שוקלים להצטרף, ביניהם סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. סנדרס צפוי גם במרוץ הנוכחי להציג את העמדות הכלכליות להן הוא מטיף במשך שנים – כדוגמת העלאת שכר המינימום, ביטוח בריאות לכל וחינוך תיכוני ציבורי חינם – אלא שהפעם הזירה הדמוקרטית רוויה במועמדים שמחזיקים באותן עמדות.

בראיון לרדיו הציבורי של מדינת ורמונט, אמר סנדרס: "התחלנו את המהפכה הפוליטית בקמפיין 2016, והגיע הזמן להניע אותה קדימה". נכון לעכשיו, הוא מוביל בסקרים יחד עם ביידן שטרם הכריז על מועמדותו.

תגיות:ברני סנדרסנשיאות ארה"בהמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה