חדשות בארץ

שר החוץ העומאני: התנאי לנרמול היחסים עם ישראל – הקמת מדינה פלסטינית

על רקע הביקורת בעולם הערבי על התקרבותה של עומאן לישראל, ועל נציגי מדינות ערב שנפגשו עם נתניהו בפסגת ורשה, הודיע שר החוץ העומאני כי "ללא מדינה פלסטינית ריבונית, לא תהיה נורמליזציה ביחסים"

נתניהו ושר החוץ העומאני בפגישתם בוורשה בשבוע שעבר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ושר החוץ העומאני בפגישתם בוורשה בשבוע שעבר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי, אמר כי לא סוכמה כל נורמליזציה עם ישראל, זאת חרף ביקורו ההיסטורי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן באוקטובר שעבר, במהלכו נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, ועם שר החוץ בן עלאווי. זאת בנוסף לפגישת נתניהו ושר החוץ העומאני בשולי פסגת ורשה בשבוע שעבר, כחלק ממאמציו של נתניהו לשפר את היחסים עם מדינות העולם הערבי הסוניות.

במסיבת עיתונאים משותפת שערך אתמול (שני) עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, אמר בן עלאווי כי "הקמת מדינה פלסטינית בעלת ריבונות היא תנאי לכל נורמליזציה עם הישראלים". עוד הוסיף כי "אין נרמול יחסים עם ישראל, אלא תהליך מדיני שמטרתו מציאת פתרון שלום לבעיה הפלסטינית".

על רקע פגישתם של נתניהו ושר החוץ העומאני בוורשה, ספגה הנהגת עומאן ביקורת רבה ברשתות החברתיות, בה תקפו רבים המזוהים עם הציר השיעי את הפתיחות שהופגנה כלפי ישראל בפסגה.

כזכור, בדצמבר 2018 חשף נתניהו כי במהלך ביקורו בעומאן קיבל מהסולטאן קאבוס הסכמה לפיה אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, תוכל לטוס בשטחה האווירי של עומאן.

בשנים האחרונות התפרסמו דיווחים שונים כי מתקיימים מגעים חשאיים בין ישראל לעומאן, כשבין אותם דיווחים נטען כי עומאן אפשרה לישראל לפתוח נציגות חשאית בלתי פורמלית במסקט.

למעשה, ב-1996, לאחר חתימת הסכמי אוסלו, במסגרת מאמצי הממשל האמריקני להתניע את התהליך המדיני בין הצדדים, פעל הממשל לשכנע את עומאן לבצע מחוות נורמליזציה כלפי ישראל. בעקבות כך הוקמה נציגות הסחר של עומאן בתל-אביב, ובכך הייתה למדינה הערבית הראשונה שקיימה קשרי מסחר עם ישראל. יחסים אלה נמשכו עד 1997. בעבר הודיעו העומאנים שיסכימו לחידוש היחסים אם ישראל תסכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

תגיות:עומאןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה