חדשות בארץ

הוארך מעצרו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד

הפרקליטות הגישה הצהרת תובע נגד המחבל, ערפאת ארפאעיה, ובמהלך השבוע הקרוב יוגש נגדו כתב אישום

  • כ"ו אדר א' התשע"ט
זירת הרצח, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הרצח, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מעצרו של המחבל ערפאת ארפאעיה, שרצח בחודש שעבר את אורי אנסבכר הי"ד ביער עין יעל בירושלים, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים. הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע נגדו, במסגרת ההליך לקראת הגשת כתב אישום בהמשך השבוע.

המחבל, תושב חברון בן 29, נעצר יממה לאחר הרצח בעיירה אל-בירה, סמוך לרמאללה, על ידי כוח של הימ"מ. המעצר בוצע בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית אותה הוביל השב"כ, ובשיתוף עם הימ"מ וכוחות צה"ל.

מחקירתו של המחבל בשב"כ עלה כי הוא יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. בחדשות 12 דווח אמש כי הוא אמר לחוקריו שקנה כיפה בחברון כדי שיוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בו שהוא שוהה בלתי חוקי. "יצאתי מהבית לרצוח יהודי – בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר המחבל בחקירה. הוא צעד לכיוון יער עין יעל, בסמוך לגן החיות התנ"כי בירושלים, שם הבחין באורי בת ה- 19 הי"ד, בת שירות לאומי מתקוע, שישבה וכתבה במחברת, ורצח אותה.

מהמשטרה נמסר כי "מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה- 19 ז"ל באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראיה שהובילו לזהותו של החשוד ברצח ומעצרו על ידי לוחמי הימ"מ של המשטרה. בהמשך בוצעו פעולות חקירה רבות לאיסוף ראיות הקושרות את החשוד לרצח ועבירות נוספות. היום הובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים, שם הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ומעצרו הוארך עד ליום 7.3 לשם הגשת כתב אישום".

אמה של אורי, נאעה אנסבכר, סיפרה במהלך שבעת ימי האבל על בתה כי "אורי הייתה ילדה של אור. היא הוסיפה אור בעולם, וריפאה לבבות שבורים בכל מקום שהגיעה אליו, גם עם החברות שלה וגם עם הנערים והנערות שהתנדבה איתם וגם עם אנשים שלא הכירה. גם את הכאבים שלנו היא ריפאה".

"היא הייתה ילדה של מילים, מאז שהייתה קטנה", אמרה האם בכאב. "היא כתבה שירים שהביאו לידי ביטוי את מי שהיא בעולם. מילים מדויקות, עמוקות ופנימיות כל כך. בראש השנה האחרון היא נתנה לי שיר שזה בשבילי כמו דבר שלומדים, אני עדיין לומדת את מה שהיא נתנה לי, את מה שאפשר לצמוח ממנו. היא לימדה אותנו להתפעל מהזריחה, מהשקיעה, מהפריחה, מהשמש, מהגשם וממה שיש בעולם. לראות את האור שיש בעולם".

"היא הייתה ילדה של אמת פנימית. היא חיפשה כל הזמן לתקן את העולם. לתת ולאהוב, כמה אהבה היא נתנה. בתקופה האחרונה היא דיברה הרבה על חמלה, על כמה שהיא רוצה לחמול. היא כל כך אהבה את האדמה הזו. דווקא כשהלכה על האדמה הזו בביטחון, באמון - בא רוע כזה שלקח אותה מאיתנו".

"אני מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב, ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים. אני מבקשת אולי ממי ששומע אותנו, שהדברים נכנסים ללבו, שאולי כל אחד יעשה משהו אחד קטן להוסיף אור בעולם. ואולי זה ינכיח את אורי בעולם, ואולי תהיה לנו קצת נחמה להוסיף אור בעולם".

תגיות:פיגועאורי אנסבכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה