חדשות בארץ

סער: על הבוחר להחליט - המשך הדרך או חזרה לדרך הנסיגות והאשליות

השר לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, גדעון סער, קרא למפלגת כחול לבן לחדול מעמעום המסרים: "שימו את הדרך שלכם על השולחן, אל תנסו להסוות אותה עד ה- 9 באפריל"

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

השר לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, גדעון סער, אמר הבוקר (שלישי) כי מפלגת כחול לבן מנסה לטשטש את דרכה במקום להציגה כמות שהיא ולהעמידה למבחן הבוחר.

בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' אמר סער כי צריך "להתרכז במהות – הדרכים שעומדות בפני הציבור להכרעה ב- 9 באפריל – ולקיים בחמשת השבועות שנותרו את הדיון הזה. לשאול למשל את השאלה למה זה עובר בשקט שבני גנץ ביום שישי מדבר אצל נחום ברנע בעד היוזמה הסעודית, שמשמעה נסיגה מלאה מיהודה ושומרון לקווי 67' וחלוקת ירושלים. איך אף אחד לא מדבר על זה? הוא מדבר באותו תדרוך על בנייה בגושי ההתיישבות בלבד, כלומר בפועל לייבש עשרות יישובים בארץ ישראל. רק מי שרוצה למסור ולסגת אומר 'לא אבנה'".

"זו אותה תוכנית ישנה של השמאל, שראינו אותה בעבר במפלגת העבודה ובגופי השמאל לאורך כל הדורות. לכן מה שחשוב כרגע זה להדגיש את ההבדלים בין המערך החדש לבין הדרך של הליכוד"

"אנחנו חזרנו לשלטון לפני 10 שנים בדיוק. אני יכול לתמצת בצורה פשוטה מה קרה בהן: בתום התקופה של מפלגת קדימה השיח היה על חלוקת ירושלים וריבונות בינלאומית בעיר העתיקה ובכותל – היום מדינות העולם מעבירות את השגרירויות שלהן לירושלים. זה כל ההבדל במשפט אחד: האם להמשיך בדרך שחיזקה את מדינת ישראל, או לחזור אחורה לנסיגות".

סער הדגיש כי ברור לכולם שהמרכיב המרכזי בכחול לבן הוא המרכיב השמאלי: "מי שמנסה לעמעם את הדרך שלו ולהתחפש ולהסוות, ואומר 'אין ימין ואין שמאל' – האפשרויות הן שאין לו דרך בכלל או שיש לו דרך והוא אינו רוצה שהציבור יגלה אותה עד ה- 9 באפריל. בשני המקרים זה לא דבר שראוי לאמון, לתמיכה ולהצבעה".

"זה לגיטימי להאמין בדרך אחרת ולהתווכח עליה בצורה מנומקת ומנומסת", הוסיף סער. "אני גם מכבד את יריבינו הפוליטיים, את מה שעשו בחייהם למען המדינה. אבל שימו את הדרך שלכם על השולחן בצורה גלויה ואמיתית, אל תנסו להסוות אותה עד ה- 9 באפריל".

בהתייחסו לכתב החשדות שפרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד נתניהו, אמר סער כי "ראש הממשלה חש שנעשה לו עוול, הוא מדבר מדם לבו. יש לו טענות שלהתרשמותי חלקן כבדות משקל. הדבר הזה יוכרע בשימוע, וראש הממשלה מאמין בכוחו להצליח בו". הוא הדגיש כי מה שמונח בפני הבוחרים הינו "הכרעה על הדרך, על עתיד המדינה, מי צריך להנהיג אותה, למי יש את הניסיון והכישורים להנהיג אותה. הניסיון והכישורים של ראש הממשלה נתניהו גדולים לאין ערוך גדולים משל לפיד וגנץ, שמציעים עצמם ברוטציה".

"באים עם רעיון מצחיק של רוטציה. תראה לי מדינה מערבית דמוקרטית אחרת שבאים לציבור ומציעים לו שניים כראשי ממשלה. זו בדיחה. העיקר זו הדרך של ראש הממשלה והיכולות שלו שהן מוכחות".

סער נשאל על לחיצת היד המפתיעה והחמה אמש בכנס הליכוד בכפר המכבייה בינו לבין נתניהו, לאחר שנים של יריבות פוליטית. הוא אמר כי המשותף בינו לבין ראש הממשלה גדול בהרבה מהמפריד והביע את תקוותו כי מכאן ואילך יעבדו יחד: "יש משהו שגדול יותר משנינו – הדרך והרעיון שאנחנו משרתים. ראיתי כמה זה היה חשוב לכל כך הרבה אנשים, ראית גם את התגובות. הכי חשוב שכולם צריכים להתאחד למען התנועה ולמען המדינה. הדבר העיקרי הוא מה שמשותף בינינו: הראייה מה חשוב למדינת ישראל, המשך הדרך שמעצימה אותה או חזרה לדרך של הנסיגות והאשליות".

תגיות:גדעון סערהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה