חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד סייען של המחבל מברקן

מכתב האישום עולה כי הסייען תכנן, יחד עם המחבל אשרף נעאלווה, לבצע פיגועים נוספים. בפיגוע בברקן נרצחו זיו חג'בי וקים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
זירת הפיגוע בברקן, 7 באוקטובר 2018 (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בברקן, 7 באוקטובר 2018 (צילום: פלאש 90)
אא

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד בכר מוחמד סלים חריוש, הנאשם בסיוע לאשרף נעאלווה, המחבל שרצח את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד בפיגוע בברקן ב- 7 באוקטובר 2017. כתב האישום כולל 30 אישומים נוספים נגד חריוש, הנוגעים למגוון אירועים ביטחוניים ופליליים בהם היה מעורב בשנים האחרונות.

מהתייחסותו של כתב האישום לפיגוע בברקן עולה כי הנאשם העלה למכוניתו את המחבל, שנמלט מהזירה, עמד בצד הדרך והמתין למונית. המחבל ביקש מהנאשם לקחת אותו לכפר שוויכה שבאזור טול כרם, בו התגורר, בדרך העוקף ולא בדרך הרגילה. כששאל הנאשם את המחבל לזהותו, הוא הזדהה וביקש את עזרתו של הנאשם. הנאשם, תושב טול כרם, לקח את המחבל לביתו, שם שהה המחבל במשך מספר ימים.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם השיג 300 שקלים עבור המחבל, על מנת לרכוש עבורו מוצרי מזון. כמו כן לקח הנאשם 1000 שקלים מהחנות שבבעלותו עבור ההוצאות של המחבל. כעבור מספר ימים, הוא העביר את המחבל ברכבו לבית ריק שבבעלות אדם שלישי, שסייע להסתיר את המחבל.

לכל אורך התקופה, הנאשם המשיך לבקר את המחבל, לספק לו מזון ושתייה, וכן נתן לו פלאפון ישן באמצעותו התאפשר לו לשמוע חדשות. הוא אף עדכן אותו בשלום משפחתו והכפר ממנו הגיע. הנאשם אף ביקש עזרה כספית מאנשים שונים, וכן היה עסוק בחיפוש מקומות מסתור חדשים עבור המחבל. בין היתר נעזר הנאשם בחבריו על מנת לבדוק האם יש צירים פנויים מכוחות ביטחון על מנת להעביר את המחבל ממקום למקום כשהוא מחופש לאישה.

מכתב האישום מתברר, כי במהלך אחת מנסיעותיהם המשותפות, שוחחו הנאשם והמחבל על האפשרות שנעאלווה יבצע פיגוע ירי נוסף לעבר עמדות צבאיות הסמוכות לכפר עזון בשומרון. כמו כן, המחבל ביקש מהנאשם להשיג עבורו נשק נוסף וכדורים על מנת לבצע ירי לעבר מטרות ישראליות בצומת ג'ית. הנאשם הצליח להשיג נשק ו- 75 כדורים, ובעזרת גורם שלישי תכננו השניים לבצע פיגוע בעזרת שלושה רכבים שיסייעו להם להימלט מהמקום.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם נסע עם אדם נוסף מספר פעמים להרים על מנת לבצע ירי באוויר ולבדוק את תקינות הנשק. על פי הסיכום בין השלושה, הנאשם והמחבל היו אמורים לבצע את הירי לעבר צומת ג'ית, בעוד האדם השלישי ישמש כנהג שיבריח אותם מהמקום.

באחד מביקוריו אצל המחבל, סיפר לו נעאלווה כי הוא מתכנן לבצע פיגוע ירי נוסף נגד רכבים יהודים בציר סמוך לשכם. בתגובה, הציע הנאשם שהם יימלטו מהמקום באמצעות רכב ואופנוע שימתינו להם. גם עבור ניסיון הפיגוע הזה, ביקש הנאשם סיוע כספי מחבר על מנת שיוכל לרכוש את הנשק. הנאשם ניסה להשיג כספים גם מעזה עבור הוצאותיו של המחבל, וכן להשיג מצלמה שתתעד את מהלך הפיגוע.

בדצמבר האחרון, בתום מצוד ארוך שכלל פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת, הגיעו כוחות צה"ל, הימ"מ והשב"כ לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם, בו הסתתר המחבל שביצע את הפיגוע בברקן. נעאלווה היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין הכוחות הוא נהרג.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את משפחות הנרצחים, מסר: "כתב האישום פורש לעיני הציבור את שדה הגידול של הטרור, שגדל על אוכלוסייה תומכת טרור. מכתב האישום עולה גודל הסכנה במחבל שנמלט כשמסביבו נרקמת חוליית טרור מסוכנת ביותר, שהייתה קרובה מאוד לביצוע פיגועים נוספים".

"הדרך המרכזית להילחם בטרור", הוסיף בלייכר, "היא באמצעות הרתעה של כל סביבת הטרור ולא רק פעולה כירורגית כנגד 'המפגע הבודד'. כל מי שסייע לסכנה העצומה הזאת צריך לשלם מחיר כבד. אנחנו נוציא דרישה לאלוף פיקוד המרכז בבקשה להרוס את בתי הסייענים, ובוודאי את בתי המסתור".

תגיות:כתב אישוםהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה