חדשות בארץ

הליכוד קורא לכחול לבן להסיר קמפיין שמשתמש בצה"ל

לאחר שיו"ר ועדת הבחירות אסר על הליכוד להשתמש בתמונות עם חיילי צה"ל לצורכי תעמולה, מבקש כעת הליכוד לאסור זאת גם על מפלגת כחול לבן

נתניהו עם חיילים אמריקניים, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו עם חיילים אמריקניים, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

לאחר שבחודש שעבר הורה יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, כי על מפלגת הליכוד להפסיק להשתמש בתמונות חיילים לצורכי תעמולה, בליכוד דורשים היום (חמישי) לאכוף זאת גם על כחול לבן.

העתירה באה בעקבות שני סרטונים שפרסם הליכוד ברשת החברתית. בסרטון הראשון נראה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בעת שירותו הצבאי. בסרטון מוצגת הכותרת "מה נתניהו באמת חושב על גנץ?", כשאליה נלוות מספר אמירות של ראש הממשלה נתניהו בהן הוא מצוטט כאומר "עם ישראל חייב לך, בני, חוב גדול", זאת לצד הציטוט "אני בטוח שתמשיך להעמיד את כישורך וכישרונותיך ואת הניסיון שצברת לטובת העם והמדינה".

בסרטון השני נראים יחד שלושת הרמטכ"לים לשעבר וראשי כחול לבן בהווה – גנץ, משה יעלון וגבי אשכנזי – בעת תקופת שירותם, כשלצדם מופיעה השאלה "למי עוד יש 117 שנות ותק ביטחוני?". 

בעתירת הליכוד ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נכתב: "אנחנו דורשים להסיר לאלתר מהמדיה הדיגיטלית ומכל אמצעי פרסום אחר את הסרטון שבו נראים שלושה רמטכ"לים לשעבר, המועמדים לכנסת ברשימת כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, מצולמים עם חיילים על רקע מוטיבים צה"ליים, במסגרת אימונים, תרגילים וטקסים צבאיים", נכתב בעתירה, תוך שהם מוסיפים כי "כדי ליצור רושם בעיני ציבור הבוחרים, כי שלושה רמטכ"לים לשעבר עם 117 שנות ניסיון הם צבא ההגנה לישראל ואם הם – הצבא – מתמודדים במסגרת רשימת מועמדים אחת בבחירות לכנסת, הרי שצה"ל מזוהה עם רשימתם".

כזכור, ב-17 בפברואר קבע מלצר כי על נתניהו ועל מפלגת הליכוד אסור להשתמש בתמונות עם חיילי צה"ל לצורכי תעמולה. ההחלטה באה בעקבות העתירה שהוגשה על ידי מפלגת העבודה, ואשר אושרה בהמשך בחוות הדעת של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. כמו כן נקבע בהחלטה כי על הליכוד להסיר את כל התמונות והסרטונים שהועלו לרשת החל מ-9 בינואר.

בחוות הדעת של היועמ"ש הובא כי בהתאם לחוק התעמולה, בכל 90 הימים שלפני יום הבוחר, חל איסור להשתמש בצה"ל ובחייליו לצורך תעמולת בחירות.

תגיות:הליכודצה"לבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה