חדשות בארץ

ההתחממות בדרום נמשכת: צה"ל תקף בעזה

בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר לעבר גדר המערכת, טנק צה"ל תקף עמדה של החמאס ברצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל גילוי של תוקפנות ייענה בתגובה תקיפה כפולה ומכופלת"

טנק צה"ל בגבול עם עזה, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)טנק צה"ל בגבול עם עזה, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

כוח צה"ל ביצע תקיפה בעזה, בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר היום (חמישי) לעבר גדר המערכת – כך על פי דובר צה"ל. על פי הדיווח, טנק של צה״ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.

תגובת צה"ל באה בעקבות ירי צלפים של חמאס שפגע בעמדת צה״ל בצפון הרצועה, בסמוך לגדר המערכת. בחסדי שמים, לא היו נפגעים מהירי.

בזמן סיורו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, באזור גדר הגבול ישראל-מצרים, אמר נתניהו: "אני ער לכך שבימים האחרונים יש התחדשות של התוקפנות של חמאס בכל מיני צורות שונות ומשונות. כדאי שחמאס יבין עכשיו שכל גילוי של תוקפנות ייענה בתגובה תקיפה כפולה ומכופלת מצד ישראל. מוטב שיבינו זאת עכשיו מאשר אחר כך. מכאן אני הולך לתדרוך ועדכון ביטחוני עם הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד הדרום ועם מפקד אוגדת עזה, לבחון את המצב שנוצר ולתת לו מענה".

בהתייחסו לרמת יעילותה של הגדר שנבנתה בגבול עם מצרים, אמר נתניהו: "אני בא עכשיו מעדכון של המפקדים בשטח, פה בגזרה על גבול סיני. הגדר הזאת היא הצלחה פנומנלית. היא עצרה לחלוטין את ההסתננות של מאות אלפים מאפריקה ואת הכניסה לישראל של טרוריסטים מסיני".

כזכור, חיל האוויר של צה"ל תקף אמש בדרום הרצועה, בסמוך לרפיח, והפציץ מספר עמדות של החמאס. ההתקפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה שנורתה לשטח ישראל ולבלוני התבערה שהופרחו אתמול משטח הרצועה.

בתוך כך, המשלחת המצרית הגיעה לרצועת עזה והיא צפויה לדון עם חמאס בנוגע להסכם רגיעה עם ישראל. על פי מקורות פלסטיניים בכירים, שמסרו לאתר החדשות "אל-חליג' אונליין", במהלך השעות האחרונות חלו התפתחויות משמעותיות במו"מ בין ישראל וחמאס, שנעשה בתיווכו של המודיעין המצרי. עוד נמסר כי ההסכם בין הצדדים עשוי להסתיים במהלך הימים הקרובים.

תגיות:צה"לחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה