חדשות בארץ

המשטרה האשימה את נשות הכותל בפרובוקציה, חיל האוויר תקף ברצועה

ראש נפץ של מטול RPG שחובר לבלון נפל בעוטף עזה, פיקוד העורף יתחיל מחר בתרגיל כוננות בעיר נתיבות, וצפון קוריאה מתכוננת לשגר בקרוב טיל או לוויין. כל מה שחשוב לדעת

אא

כעשרת אלפים מתפללים ומתפללות מגווני הציבור החרדי והדתי הגיעו אתמול (שישי) בבוקר אל הכותל המערבי כדי להשתתף בתפילת ראש חודש. ההתכנסות נועדה לקדש שם שמיים ולמחות מול ביזוי הכותל על ידי הקבוצה המכונה 'נשות הכותל'. בתגובה לטענותיהן של נשות הכותל כי הותקפו במקום על ידי החרדים, פרסמה המשטרה הודעה בה דחתה את טענתן על הסף ואף האשימה אותן בניסיון לחולל פרובוקציה. בהודעה נאמר כי "במהלך תפילות ראש החודש שהתקיימו הבוקר ברחבת הכותל המערבי, חלק מנשות הכותל הגיעו לרחבת התפילה המרכזית, ככל הנראה באופן מכוון על מנת ליצור חיכוך ופרובוקציה, וזאת בניגוד לבקשת הסדרנים והמשטרה שיתפללו ברחבת עזרת הנשים שהוקצתה להן. נוכח הצפיפות בין הפלגים, הדבר יצר עימותים מקומיים שטופלו על ידי כוחות המשטרה שנערכו במקום. לבקשתן של נשות הכותל, הן לוו על ידי השוטרים לרחבת עזרת ישראל להמשך תפלתן שם, שכאמור הסתיימה ללא אירועים חריגים".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', תקף אתמול בחריפות את נשות הכותל. "אלמלא החיבוק הצבוע שהן מקבלות בחלק מכלי התקשורת, לא הייתי מתייחס בכלל לקומץ נשות הכותל המטורללות ולפרובוקציות הקבועות והפחדניות שלהן", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "אף לא אחת מה'גיבורות' הללו לא היתה מעזה לעשות משהו דומה במסגד או כנסיה, להבדיל. מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי. שריד בית מקדשנו הוא מקום קדוש וכך יש לשמור עליו, בהתאם להלכה ולמנהג המקום שקובעת הרבנות הראשית".

במועצה האזורית אשכול נשמעה אמש (ליל שבת) אזעקת צבע אדום, לאחר שהפלסטינים שיגרו רקטה מהרצועה לעבר שטח ישראל. הרקטה נפלה בשטח פתוח בין שני קיבוצים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה, וכן תשתיות תת-קרקעיות בצפונה. מצה"ל נמסר כי התקיפה באה בתגובה לירי הרקטה, לשיגור בלוני הנפץ מהרצועה ולניסיונות לפגוע בתשתיות ביטחוניות בימים האחרונים.

הפלסטינים המשיכו במהלך סוף השבוע לשגר בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. באיום זה נרשמה היום הסלמה חמורה: ביער שוקדה שבצפון הנגב אותר בצהריים ראש מטול רימונים ידני נגד טנקים (RPG) מחובר לבלון ששיגרו הפלסטינים מהרצועה. חבלנים הגיעו למקום ונטרלו את ראש הנפץ. בחסדי שמיים, התקרית הסתיימה ללא נפגעים וללא נזק. בלון נוסף אליו חובר חפץ חשוד אותר באזור מיוער במועצה האזורית שדות נגב. גם במקרה זה כוחות הביטחון טיפלו בו ללא נזק ומבלי שהיו נפגעים.

הפלסטינים המשיכו אתמול אחרי הצהריים בהתפרעויות על גדר המערכת. למעלה מתשעת מפגינים הגיעו לחמישה מוקדים לאורך הגדר, יידו אבנים, השליכו מטענים, רימונים ובקבוי תבערה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע על הרוג אחד ו- 48 פצועים מירי החיילים.

חיילי צה"ל עצרו אתמול בצהריים שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים הגיעו למרחק של כמה מאות מטרים מאחד מהקיבוצים בגיזרה, ונעצרו לאחר שכוחות צה״ל כיתרו וסרקו את המרחב אליו הגיעו. על החשודים נמצאו רימון וסכין. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. כמה שעות קודם לכן עצרו החיילים שני פלסטינים סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. בבדיקה שנערכה נמצאו עליהם שלושה סכינים, והם הועברו לחקירה.

מחר בשעות הבוקר יחל תרגיל של פיקוד העורף בשיתוף כוחות הביטחון בעיר נתיבות, שיימשך עד שעות הערב של יום שני. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב וכוחות הביטחון. כוחות החירום וההצלה בעיר ידמו אירועי חרום על מנת לשפר את מוכנות מטה החרום למתן מענים לתרחישים אפשריים בזמן אמת, כחלק מהמאמץ להגביר את רמת המוכנות של מטה החירום בעיר. כחלק מהתרגיל, יתקיים ניסוי צופרים ותושמע אזעקה בעיר ביום שני בשעה 10:05. במידה ותופעל אזעקת אמת – תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת לאחר מכן. התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019 ונועד לשמירה על כשירות הרשות והכוחות וכוננותם. מעיריית נתיבות נמסר כי התושבים מתבקשים להישמע להנחיות השיטור העירוני ולא להתקהל באזורי התרגול.

צפון קוריאה מתכוננת, ככל הנראה, לשיגור קרוב של טיל או לוויין. כך עולה מצילומי לוויין חדשים שפורסמו הבוקר ברשת הרדיו הציבורית בארצות הברית, NPR. הצילומים,  שבוצעו ב- 22 בפברואר, מעידים על פעילות גוברת במתקן סאנומדונג הנמצא בסמוך לבירה פיונגיאנג. במתקן זה מחזיקה צפון קוריאה טילים בליסטיים בין-יבשתיים וטילים המיועדים לשיגור לוויינים. בשבוע שעבר דווח כי צפון קוריאה נערכת להפעיל מחדש חלק מאתר דונגצ'נג-רי בצפון-מערב המדינה, המיועד לשיגור טילים. בתגובה, איים היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, כי הממשל האמריקני יבחן את האפשרות להחרפת הסנקציות על פיונגיאנג אם זו לא תפסיק את תוכנית הגרעין שלה.

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר הלילה יהיה בהיר והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל.

מחר (ראשון) יהיה נאה עד מעונן חלקית. הטמפרטורות ירדו במקצת, בעיקר בהרים.

ביום שני יהיה נאה עד מעונן חלקית. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:חמאסרצועת עזההכותל המערביצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה