חדשות בארץ

איזנקוט קיצר את חופשת השחרור מצה"ל

הרמטכ"ל לשעבר הגיש בקשה לסיים את חופשת הפרישה שלו מצה"ל ב- 31 במרץ. המשמעות: אם ירצה בכך, הוא יוכל להיכנס למערכת הפוליטית כבר בבחירות לכנסת הבאה

איזנקוט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)איזנקוט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט החליט לקצר את חופשת השחרור שלו מצה"ל, ובתחילת חודש אפריל יהפוך לאזרח 'במשרה מלאה'. כך דיווח הבוקר יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות".

על פי הידיעה, איזנקוט הגיש בקשה רשמית לסיים את חופשת הפרישה שלו מהצבא, שאמורה הייתה להימשך כשנה. בדובר צה"ל אישרו את הדיווח ומסרו כי "על פי בקשתו, יפרוש הרמטכ"ל לשעבר ב- 31 במרץ 2019 ויוותר בכך על המשך חופשת השחרור שלו".

להחלטתו של איזנקוט יש משמעות פוליטית, שעשויה לאפשר לו – באם ירצה בכך – להקדים את כניסתו לזירה הפוליטית. על פי החוק, בכירי הצבא נדרשים לתקופת צינון של שלוש שנים בין תום תקופת הקבע שלהם לכניסתם לפוליטיקה. לחילופין, עליהם לעבור מערכת בחירות אחת לפני שיוכלו להציג את מועמדותם בבחירות לכנסת. שעון הצינון מתחיל לעבוד מהרגע שבו סיים איש הצבא את חופשת השחרור שלו, ולא מהרגע בו סיים את תפקידו, כך שקיצור תקופת השחרור יקנה לרמטכ"ל לשעבר את היכולת להתמודד על מקום לכנסת הבאה, גם אם הבחירות לכנסת זו יוקדמו.

בחדשות 13 דווח הבוקר, כי בשלב זה אין בכוונתו של איזנקוט להיכנס לפוליטיקה. "לא קיצרתי את חופשת השחרור בגלל רצון להיכנס לפוליטיקה. אין בי רצון בשלב הזה להיכנס למערכת הפוליטית", אמר הרמטכ"ל לשעבר למקורביו.

מה עומד, אם כן, מאחורי קיצור חופשת הפרישה מצה"ל? איזנקוט אמור לנסוע בחודש הבא לוושינגטון, שם ישמש בחצי השנה הקרובה כעמית מחקר במכון אמריקני. הוא הבהיר באמצעות מקורביו כי קיצור תקופת השחרור נובע מרצונו להתבטא בחופשיות במהלך שהותו במכון מבלי להזדקק לאישורים של דובר צה"ל.

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) הסביר את צעדו של איזנקוט באופן דומה. בראיון הבוקר לכאן רשת ב', אמר שטרן כי שוחח עם איזנקוט על הידיעה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות". לדבריו, איזנקוט אמר לו כי הקדמת סיום פרישתו אינה נובעת מטעמים פוליטיים אלא מתוך רצון להיות ללא מגבלות ומחויבות לצבא בזמן בו ימלא תפקיד של עמית מחקר.

כזכור, איזנקוט סיים את תפקידו כרמטכ"ל ב- 15 בינואר. בראיון לחדשות עשר טרם שחרורו הוא לא דחה על הסף את האפשרות שייכנס לפוליטיקה והסתפק באמירה לפיה "יש חוק נהדר שנקרא 'חוק הצינון'. להצטנן זה זמן למחשבה".

תגיות:גדי איזנקוטצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה