חדשות יהדות

"כמעט הייתי על המטוס שהתרסק. ברגע האחרון ניצלתי ממוות"

ברגע האחרון: שני ישראלים, שהיו אמורים להיות על המטוס שהתרסק באתיופיה, ניצלו בשל עיכוב בלתי צפוי

  • ד' אדר ב' התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אסון התרסקות המטוס של חברת אתיופיאן איירליינס אתמול (ראשון) גבה את חייהם של שני ישראלים שהיו על הטיסה, יחד עם 157 נוסעים נוספים שנהרגו. עם חלוף השעות מתברר כי שני אנשי עסקים יהודים נוספים היו אמורים לעלות על הטיסה, אך עיכוב בלתי צפוי הציל את חייהם.

השניים הם ישראל מוזסון ושרגא ישראל, יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות, שנאלצו בשל עסקיהם נאלץ לדחות ברגע האחרון את טיסתו המתוכננת לקניה, ובזכות זה ניצלו חייהם. "אני לא מעכל שאני בחיים", סיפר מוזסון לכלי תקשורת, ואמר כי יברך ברכת הגומל בקריאת התורה.

"העיכוב שמאוד ביאס אותנו, הוא התברר כעיכוב שהציל חיינו", הוסיף מוזסון, ותיאר כי כאשר היה באמצע פגישה עסקית שמע את הדיווח על כך שטיסה התרסקה על אדמת אפריקה. "לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

בתוך כך, שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה יצאו אתמול בחצות בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, עדכן כי "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

באסון ההתרסקות מצאו את מותם אזרחי מדינות רבות. על פי דיווחים, נהרגו בהתרסקות 2 ישראלים, 32 קנייתים, 18 קנדים, 9 אתיופים, 8 סינים, 8 איטלקים, 8 אמריקנים, 7 בריטים, 7 צרפתים, 6 מצריים, 5 הולנדים, 4 הודים, 3 רוסים. מכל אחת מהמדינות הבאות: בלגיה, אוגנדה, תימן, סודן, טוגו, מוזמביק ונורווגיה, נהרג אזרח אחד.

תגיות:אתיופיההתרסקותמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה