חדשות בארץ

דו"ח: בעוד 20 שנה מספר המתיישבים ביו"ש יעבור את קו המיליון

בדו"ח השנתי שמפרסם פעיל ההתיישבות ויו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ (כצל'ה), מסתמנת עלייה דרמטית בסך המתיישבים ביישובים שמעבר לקו הירוק

יעקב כ"ץ (כצל’ה), תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)יעקב כ"ץ (כצל’ה), תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בדו"ח השנתי שפרסם היום (שני) יו"ר האיחוד הלאומי לשעבר ומייסד היישוב בית אל, יעקב כ"ץ (כצל'ה), נרשמה עלייה דרמטית במספר המתיישבים באזור יהודה ושומרון.

בדו"ח, המכונה "דו"ח כצל'ה השנתי להתפתחות ההתיישבות בחבלי יהודה ושומרון", הובא כי במהלך חמש השנים האחרונות חל גידול של 20.61% במספר המתיישבים ביהודה ושומרון, זאת אם לא כוללים את השכונות הירושלמיות שממזרח לקו הירוק. נכון ל-3 בינואר 2019 מספר התושבים מונה 449,508, - עלייה של 3.3% בשנת 2018.

הדו"ח, שמבוסס על הנתונים הרשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סוקר בין היתר את הגידול הדמוגרפי של המתיישבים היהודים בכל 11 גושי ההתיישבות בשטחי יהודה ושומרון. על פי הדו"ח, הגוש שמסמן את הגידול הדמוגרפי הגדול ביותר הם היישובים המזרחיים של גוש עציון, אשר גדלו ב-2018 ב-6.15%. ביחס ל-5 שנים מדובר בעלייה דרמטית של 40.44%.

הדו"ח צופה כי בעוד מעט יותר מ-20 שנה (בשנת 2041), מספר המתיישבים יעבור את קו המיליון נפש.

"בשעה שראשי מדינות המרוחקים מן המזרח התיכון מקדמים את 'פתרון 2 המדינות' כהצעת פתרון יחידה ל'סכסוך הישראלי-ערבי', מספר הולך וגדל של מנהיגים ואינטלקטואלים מקומיים המצויים בנתונים ובעובדות בשטח אומרים ש'חזון 2 המדינות' נסתר מעצם גידול האוכלוסייה היהודית בירושלים ובחבלי יו"ש", כותב כצ'לה בפתח הדו"ח כשהוא מסביר את נחיצות פרסומו.

בהתייחס לאמירות הפלסטיניות בדבר הסדר מדיני, כצ'לה מוסיף כי "לא אחר מאשר טארק עבאס, בנו של מחמוד עבאס יו"ר הרשות, אמר לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט שהאופציה היחידה שנותרה היא פתרון המדינה האחת (18 'Aug 20, News I24.) מנהיג ערבי אחר, מוחמד דחלאן, יורש אפשרי של אבו מאזן, אמר למערכת הטלוויזיה "TV Today Russian": "במקום לזרות אשליות שלעולם לא תוגשמנה, עלינו להתחיל להפנים את הרעיון של מדינה אחת לשני עמים..." (18 '18 Dec)".

לדבריו, "תומך ותיק ב'רעיון 2 המדינות', ח"כ איתן כבל אמר לחבריו במפלגת העבודה שיש 'להתפכח ולזנוח את החלום של חתימת הסכם שלום על מדשאת הבית הלבן' (18 'May 26 .'Israel of Times). הוא מעדיף את סיפוח גושי ההתיישבות הגדולים ביו"ש עם ריבונות ישראלית מלאה, ואומר שזה רק ענין של שנים עד שקהילות מחוץ לגושים תהיינה לגושים בעצמם".

כצ'לה מסכם את דבריו באופטימיות: "בשנתיים הראשונות לממשל הנשיא האמריקני טראמפ, נרשמה עלייה חדה בהתחלות בניה יהודית ביו"ש שתוצאותיה תבואנה לידי ביטוי באיכלוס הבתים במהלך השנתיים הבאות עם סיום בניית אותן דירות. מספרים מדויקים אלו מעמידים בפני המעיינים בהם את המציאות לאשורה".

תגיות:יהודה ושומרוןהתיישבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה