חדשות בארץ

צה"ל: ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע באריאל ייהרס

משפחתו של המחבל קיבלה הודעה על הכוונה להרוס את הדירה בה התגורר. מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם על צו ההריסה לבית בו התגורר המחבל שרצח בחודש שעבר את אורי אנסבכר הי"ד

  • י"ט אדר ב' התשע"ט
זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר (צילום: פלאש 90)
אא

צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) למשפחתו של המחבל עומר אמין יוסף אבו לילא על הכוונה להרוס את הדירה בה התגורר. המחבל ביצע ביום ראשון שעבר (ה- 17 במרץ) את פיגוע הירי והדקירה בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר. בפיגוע נפל סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד, לוחם בגדוד התותחנים. הרב אחיעד אטינגר הי"ד נפצע אנושות ונפטר למחרת מפצעיו. פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל הביאה לאיתורו של המחבל בכפר עבווין, צפונית לרמאללה, ולחיסולו לאחר שפתח באש לעבר הכוחות

כזכור, יממה לאחר הפיגוע, מיפו כוחות צה"ל את בית המחבל בכפר א-זאוויה שבאזור סלפית. בהתאם להליך הרגיל, למשפחתו תישמר עד סוף החודש האפשרות להגיש השגה על הכוונה להרוס את ביתה.

בנוסף לכך, מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם אתמול על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל ערפאת עטיה סלימאן ארפאעיה, שרצח בחודש שעבר את אורי אנסבכר בת ה- 19 הי"ד ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. הצו נחתם לאחר שההשגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה נדחתה.

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

במהלך סריקות של לוחמי צה״ל ומג"ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר בית פג'ר שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" ובכפר אבו דיס שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", תפסו הכוחות נשק בייצור עצמי ונשק נוסף.

תגיות:פיגועצו הריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה