חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד בראש, הימין שומר על פער גדול מול השמאל

על פי סקר וואלה, הליכוד יזכה ל- 31 מנדטים לעומת 30 לכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להקים קואליציה שתמנה 68 מנדטים

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם בצהריים (רביעי) באתר וואלה, מלמד כי מפלגת כחול לבן הצליחה לעצור את הירידה במנדטים שלה, אך גוש הימין-חרדים ממשיך להוביל – עובדה שתאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה

על פי תוצאות הסקר, שנערך בשיתוף מכון Panels Politics בראשות מנחם לזר, מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד מתחזקת במנדט לעומת הסקר הקודם, שנערך בשבוע שעבר, בו איבדה 7 מנדטים. הליכוד, לעומת זאת, מאבד מנדט, אך על פי סקר זה ממשיך להיות המפלגה הגדולה בפער מזערי על כחול לבן – 31 מנדטים לעומת 30.

מפלגת העבודה וחד"ש-תע"ל מחליפות מקום ביניהן בהתמודדות על תואר המפלגה השלישית בגודלה. העבודה עולה במנדט אחד ל- 9, לעומת חד"ש-תע"ל שנחלשת במנדט ומקבלת 8 מנדטים. מרצ מוסיפה 5 מנדטים לגוש השמאל-ערבים, שבשורה התחתונה נותר בשפל המנדטים אליו הגיע בסקר של השבוע שעבר – 52 בלבד.

יהדות התורה מתחזקת קלות ל- 7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ נותרת עם 7 מנדטים, והימין החדש של בנט ושקד שומר על 6 המנדטים שהיו לו בסקר הקודם. מפלגת זהות של משה פייגלין ממשיכה להתחזק ועולה מ- 4 ל- 5 מנדטים. כולנו של משה כחלון יורדת מ- 6 ל- 4 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מאבדת מנדט ונותרת עם 4 בלבד. ש"ס שומרת על יציבות עם 4 המנדטים מהסקר הקודם. מפלגות רע"מ-בל"ד וגשר אינן עוברות את  אחוז החסימה.

התוצאות המצטברות של מחנה הימין-חרדים בסקר זה זהות לאלו מהשבוע שעבר. נתניהו יוכל להקים קואליציה שתמנה, יחד עם הליכוד, 8 מפלגות ו- 68 מנדטים.

סקר של מכון "מדגם", שפורסם הבוקר בגלי צה"ל, העניק את תואר המפלגה הגדולה ביותר לכחול לבן – עם 30 מנדטים, בפער קטן לעומת 28 המנדטים של הליכוד. מפלגת העבודה זוכה ל- 10 מנדטים, חד"ש-תע"ל ל- 8 ומרצ ל- 5. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, ש"ס 6 מנדטים, ו- 5 מנדטים לאיחוד מפלגות הימין ולימין החדש. כולנו, ישראל ביתנו וזהות – 4 מנדטים לכל אחת. מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס עוברת בסקר זה את אחוז החסימה וזוכה ל- 4 מנדטים. בחלוקה לגושים – גם בסקר זה, מחנה השמאל-ערבים רושם תוצאה נמוכה ביותר של 53 מנדטים, בעוד לגוש הימין-חרדים (ללא גשר, שסיווגה מבחינה גושית אינו ברור) 63 מנדטים.

בסקר נוסף, שנערך על ידי מכון Direct Polls ופורסם בכאן רשת ב', כחול לבן מובילה על הליכוד עם 30 מנדטים לעומת 28. העבודה עם 8 מנדטים, לחד"ש-תע"ל 7 מנדטים. יהדות התורה והימין החדש עם 7 מנדטים לכל מפלגה. כולנו, ש"ס וזהות מקבלות כל אחת 6 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, מרצ ורע"מ-בל"ד – 5 מנדטים לכל מפלגה. ישראל ביתנו וגשר נותרות מחוץ לכנסת. על פי סקר זה, גוש הימין – כולל פייגלין – יקבל 65 מנדטים לעומת 55 מנדטים למחנה השמאל-ערבים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה