חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים איראניים באזור חלב

התקשורת הסורית הרשמית טענה כי מדובר במתקפה ישראלית וכי סוללות ההגנה האווירית "הגיבו למתקפה ויירטו מספר מטרות"

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש (רביעי) על תקיפה אווירית ישראלית באזור העיר חלב.

בדיווח הראשוני של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א בסביבות השעה 23:35 נמסר כי נשמעו פיצוצים באזור שדה התעופה א-ניירב שבחלב. כעבור מספר דקות דיווח שליח הסוכנות בחלב על "תוקפנות אווירית" באזור התעשייה אל-שייח' נג'אר, הממוקם בפרברים הצפון-מערביים של העיר, בסמוך לשדה התעופה. בהמשך אישרה התקשורת הרשמית כי מדובר במתקפה ישראלית וכי סוללות ההגנה האווירית "הגיבו למתקפה ויירטו מספר מטרות". בתקשורת המקומית דווח על הפסקות חשמל נרחבות בעיר כתוצאה מהתקיפות.

על פי ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה כוונה כנגד מחסני תחמושת איראניים באזור התעשייה, וכי מעבר לנזקים שנגרמו ישנן גם אבידות בנפש. באזור נשמעו במשך זמן רב פיצוצי משנה.

לפני כחודש אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי צה"ל תקף מטרות באזור קוניטרה שבדרום סוריה, סמוך לגבול עם ישראל. בצה"ל סירבו לאשר את המתקפה, אך נתניהו אמר לעיתונאים: "אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן. כל הזמן. נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור". על פי דיווחים בסוריה, טנקים של צה"ל ירו פגזים לעבר בית חולים הרוס בקוניטרה ולעבר יעד בעיירה ג'באתא אל-חשב. ככל הנראה, המטרות שהותקפו שייכות לארגון החיזבאללה, שעושה מאמצים להתבסס בגבול שבין סוריה לישראל.

השר יואב גלנט התייחס הבוקר לידיעות לפיהן ישראל תקפה בסוריה. בראיון לכאן רשת ב' אמר גלנט כי האינטרסים של ישראל ברורים: "אנחנו לא לוקחים אחריות על דבר, אבל הודענו יותר מפעם אחת שלא נאפשר את הקמתו של צבא איראני בסוריה, לא את פתיחתה של חזית נוספת, חיזבאללה 2, ברמת הגולן, וגם לא העברת נשק מפר איזון מאיראן לחיזבאללה דרך אדמת סוריה".

(עודכן: 7:44)

תגיות:סוריהחלבתקיפה ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה