חדשות בארץ

דנון בדיון במועצת הביטחון: לעולם לא נוותר על הגולן

בדיון שנערך במועצת הביטחון, לבקשתה של סוריה, בהחלטה האמריקנית להכיר בריבונות הישראלית על הגולן, אמר שגריר ישראל באו"ם: "אף אומה בעולם לא תוותר על שטח אסטרטגי לאויב המסוכן ביותר שלה"

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
דנון (צילום: שאטרסטוק)דנון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה הלילה (חמישי) דיון מיוחד, לבקשתה של סוריה, בעקבות החלטתה של ארצות הברית להכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר במהלך הדיון כי "אף אומה בעולם לא תוותר על שטח אסטרטגי לאויב המסוכן ביותר שלה. ללא רמת הגולן, ישראל תמצא חיילים איראניים על שפת הכינרת. לעולם לא ניתן לזה לקרות".

"אסד טובח במשך שנים בבני עמו ומרשה לאיראן להתבסס בתוך סוריה", הוסיף דנון. "למי האו"ם רוצה לתת את הגולן – למיליציות השיעיות? ללוחמים האיראניים? יבוא יום ופשעי המלחמה של הדיקטטור מדמשק יופסקו. אבל הריבונות של ישראל על הגולן תמשיך לעד".

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, מתח ביקורת חריפה על ארצות הברית והצהיר כי ארצו תשוב "לבסוף" אל הגולן. הנציג האמריקני בדיון, רודני האנטר, אמר כי "לאפשר את שליטתם של משטרים כמו המשטר הסורי והמשטר האיראני משמעו לעצום עין מול האיומים שמקורם במשטר הסורי, המחולל זוועות, ומול האיומים שמקורם באיראן ובשחקנים טרוריסטיים, כולל חיזבאללה, הפועלים להשתמש ברמת הגולן כשטח ליציאה להתקפות על ישראל". האנטר הוסיף כי להצהרתו של טראמפ אין כל השלכה על הסכם הפרדת הכוחות מ- 1974, וכי הממשל מעוניין בהמשך פעילותו של אונדו"ף, כוח משקיפי האו"ם.

ישיבת מועצת הביטחון נערכה מספר שעות לאחר שהאיחוד האירופי הוציא הודעה לפיה עמדתו בנוגע למעמד הגולן לא השתנתה. "בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות 242 ו- 497 של מועצת הביטחון, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן הכבושה", נאמר בהודעה שנמסרה מטעמה של פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפחתם ביום שני על הצו הנשיאותי המכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן. טקס החתימה הרשמי על הצו נערך בחדר הדיפלומטי בבית הלבן, בנוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. טראמפ אמר בטקס כי "ישראל השתלטה על הגולן ב-1967 כדי להגן על ביטחונה מפני איומים חיצוניים. היום, בשל הפעילות האגרסיבית של איראן וכוחות טרוריסטיים בדרום סוריה – ביניהם חיזבאללה – הגולן מהווה שטח פוטנציאלי לפתיחה במתקפות אלימות נגד ישראל. כל הסכם שלום עתידי יהיה חייב לכלול את צורכי הביטחון של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה, איראן ואיומים אזוריים אחרים".

ההכרזה האמריקנית זכתה לגינויים מצד מדינות באירופה, המדינות הערביות במפרץ, רוסיה וטורקיה. בחדשות 13 דווח אמש כי שגריריהן של גרמניה, בריטניה וצרפת נפגשו שלשום עם בכירים בבית הלבן ובמחלקת המדינה ומחו בפניהם בחריפות על החלטתו של טראמפ.

תגיות:רמת הגולןסוריהמועצת הביטחוןדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה