חדשות יהדות

משטרת ניו יורק: עלייה של פי 2 במספר מקרי האנטישמיות

לרגל חג הפסח הקרב ובא, במשטרת ניו יורק נערכים בכוחות מתוגברים לאבטחת מוסדות הקהילה היהודית בעיר, זאת לאור הזינוק החד במספר מקרי האנטשימיות בעולם בכלל, ובניו יורק בפרט

הפגנות המגנות פשעי שנאה בארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)הפגנות המגנות פשעי שנאה בארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)
אא

במהלך הכנס השנתי של משטרת ניו יורק שנערך אתמול (רביעי) חשפה המשטרה כי מספר האירועים האנטישמיים בעיר הוכפלו.

בכנס, שעסק בעלייה הדרמטית של תופעת האנטישמיות, הביעו נציגי הקהילות היהודיות בפני צמרת משטרת ניו יורק את דרישותיהם השונות של היהודים להגברת האבטחה. משתתפי הכנס תודרכו על ידי מפכ"ל משטרת ניו יורק, ג'יימס פטריק אוניל ועל ידי הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, לגבי האיומים השונים, פעולות הלחימה החדשות, והניטור אחר מקרי האנטישמיות בעולם לצד השפעתן על פעילות משטרת ניו יורק. משטרת ניו יורק היא הגוף המשטרתי הגדול ביותר בארצות הברית ולרשותה מחלקות רבות המטפלות במגוון איומים, בהן המחלקה לפשעי שנאה.

על פי הנתונים שהוצגו בכנס, רק מתחילת שנת 2019 לבדה, חל זינוק של פי שניים יותר פשעים אנטישמיים - ביחס לאותה תקופה ב-2018 (מדובר ב-69 מקרים לעומת 35 בשנה שעברה). בנוסף, בכל שנת 2018 אירעו 180 אירועים אנטישמיים - זינוק של 22% לעומת 2017, ועלייה של 38.6% מ -2016. הנתונים מחשיבים גם פשעי שנאה כמו ריסוס צלבי קרס, שארעה ביום שלישי בברוקלין.

מפכ״ל משטרת ניו יורק, ג'יימס פטריק אוניל, אמר בכנס: "הנתונים שהוצגו מטרידים מאוד והם מבהירים שעלינו להילחם באיום האנטישמי בכל דרך. כל מקרה ייחקר לעומקו וכל דיווח וחשד יבדקו. על הציבור להיות ערני. האיום משתנה והפסח הזה שונה מקודמו, תפקידנו לדאוג שהתושבים יהיו בטוחים ויותר מזה – ירגישו בטוחים".

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק, פנה בנאומו לצמרת המשטרה: "אתם בחזית המלחמה נגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות הזו להימשך. אין לנהוג במוסר כפול כלפי אנטישמיות – עליה לקבל תהודה ציבורית ויחס כמו כל שנאה אחרת, אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית". הקונסול הוסיף: "רק אתמול רוססו ברחובות ברוקלין שני צלבי קרס. כשהציבו אותי כקונסול הכללי בניו יורק לא דמיינתי שהמציאות תנסה להרגיל אותי ללכת על מדרכות צבועות צלב קרס כאן בניו יורק. העובדות האלו צריכות להדיר שינה מעיניי כולנו". דיין חתם את נאומו בהוקרת הערכה על פועלה של המשטרה: "ההיערכות המבצעית שלכם מאפשרת לי להגיד שבפסח הקרוב אף יהודי לא צריך לפחד להתפלל בבית הכנסת שלו".

תגיות:ארצות הביתניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה