חדשות בארץ

נדחתה שביתת האסירים הפלסטינים

לאור התקדמות בשיחות המשא ומתן, הודיע משרד האסירים הפלסטינים כי שביתת הרעב נדחית. ארדן: "לא הוצעה שום הקפאה של מיסוך הסלולר"

הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים, בשכם (צילום: נאסר עישתאיה, פלאש 90)הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים, בשכם (צילום: נאסר עישתאיה, פלאש 90)
אא

משרד האסירים הפלסטינים הודיע הערב (ראשון) כי החליט להשהות את שביתת האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל, בעקבות התקדמות במשא ומתן מול שרות בתי הסוהר - כך דווח ברשת "אל-מיאדין". עם זאת הודגש כי "הוחלט להאריך את המשא ומתן בכמה שעות נוספות, ולדחות את פתיחת שביתת הרעב עד לסיומו".

ההודעה מגיעה לאחר שהבוקר דווח ברשת "אל-מיאדין", כי רק שני אסירי חמאס בבית המעצר ניצן ברמלה החזירו את הארוחה - ושתו מים. שביתת הרעב אמורה הייתה להיות הדרגתית, כשבתחילה מספר מצומצם של אסירי חמאס, בהם חלק ממנהיגי הארגון בכלא כמו מוחמד ערמאן, עבאס א-סייד וחסן סלאמה, תחל בשביתת הרעב. ארגון החמאס הפעיל מאמצים נרחבים כדי לרתום לשביתה גם אסירים מארגוני טרור אחרים, אך ללא הצלחה.

על פי התכנון המקורי, שיאה של שביתת הרעב והפיכתה להמונית תוכננה לתאריך הסמלי, 17 באפריל, יום האסיר הפלסטיני.

"אנחנו ערוכים כבר תקופה לא קצרה בבתי הכלא", אמרו בשירות בתי הסוהר. "מאז האירועים בכלא עופר ואחר כך האירועים בכלא רמון ובניסיון הרצח של שני קצינים בכלא קציעות על רקע הצבת השבשים (משבשי הקליטה הסלולרית שהותקנו בכמה בתי כלא), הבהרנו ובמהירים כי שירות בתי הסוהר נחוש לעמוד במשימה שלו והשבשים ימשיכו להיות בבתי הכלא הביטחוניים", מסרו.

כזכור, שלוש הדרישות העיקריות של האסירים היו: חידוש ביקורי המשפחות של אסירי ארגוני חמאס והג'יהאד אסלאמי, ביטול מוחלט של מיסוך הטלפונים הניידים, והסרת הסנקציות שהטיל שרות בתי הסוהר על האסירים. בימים האחרונים דווח כי במרכז המגעים שמקיימת מערכת הביטחון עם הנהגת האסירים בכלא, ישראל הציעה להתקין עמדות טלפונים ציבוריים אך הם יהיו תחת האזנה. לצד זאת הובהר לנציגים הפלסטינים כי שאר דרישותיהם, בהם השבת הביקורים, הסרת הסנקציות נגדם ושיפור תנאי הכליאה שלהם, יידונו רק לאחר תום מערכת הבחירות בישראל.

בתוך כך דווח כי ישראל הציעה לחמאס להקפיא את התכניות למיסוך סלולרי בבתי הכלא שהיא העילה לשביתה, עד לחודש יוני. במערכת הפוליטית זעמו על הדיווח ובמערכת הביטחון הכחישו את הדיווחים. שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הדיווחים. "הסכמת ראש הממשלה להעניק טלפונים למחבלים חמאס בכלא הישראלי היא כניעה מבישה לאיומי יחיא סינוואר", כתב בנט ברשתות החברתיות. "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו. מחבלים-רוצחים שמחליטים לשבות רעב - שישבתו", הוסיף.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכחיש את הדיווח בנוגע לביטול המיסוך הסלולרי, וכתב: "לאור הפרסומים השקריים אבקש להבהיר: לא הוקפא מיסוך הסלולר בבתי הכלא הביטחוניים של שב"ס ולא הוצעה שום הקפאה של מיסוך הסלולר".

באירוע "שבתרבות" בכפר סבא שנערך אתמול, הוסיף ארדן להתייחס לשביתה הצפויה. "בשירות בתי הסוהר נערכים לתגבר את הכוחות בתוך בתי הסוהר עם רופאים ופרמדיקים כדי שלא יהיה צורך לפנות את האסירים, שיציפו את בתי החולים האזרחיים. אנו מקווים שהם יישברו לפני כן", אמר.

תגיות:שביתת רעבאסירים פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה