חדשות בארץ

ליצמן חתם: לא אשב בממשלה שלא תטפל במשבר מערכת הבריאות

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חתם על מסמך בו הוא מתחייב על הגדלת סל התרופות, תוספת אלפי מיטות, תוספת אלפי רופאים, ועוד

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן באירוע פתיחת קמפיין "יהדות התורה" (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)סגן שר הבריאות יעקב ליצמן באירוע פתיחת קמפיין "יהדות התורה" (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות ויו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, חתם על מסמך לפיו הוא מתחייב לפעול לשיפור מערכת הבריאות הקורסת – כך דווח הערב (ראשון) בעיתון 'דה מרקר'.

במסמך, אליו הצטרפו אבי גבאי ממפלגת העבודה ונפתלי בנט מהימין החדש, הובעה התחייבות כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני יפעלו החותמים על הכנסת שורת דרישות חיוניות לתחום הבריאות אל תוך קווי היסוד של הממשלה הבאה.

בין הדרישות לשיפור פני הבריאות שהוצגו במסמך, תוספת תקציב של 5 מיליארד שקל; הוספת 1,000 מיטות במחלקות אשפוז; 600 מיטות גריאטריות; 150 מיטות שיקום; 3,000 תקנים חדשים של אחיות; ו-2,000 תקנים חדשים של רופאים.

בנוסף, לתקציב מערכת הבריאות יתווסף תוספת של כ-1 מיליארד שקל לכל בתי החולים הציבוריים (שערי צדק, לניאדו, הדסה ושלל בתי החולים בנצרת); קביעת מנגנון לתקציב הרפואה המונעת שיתעדכן באופן אוטומטי במהלך השנה, בהם תחנות טיפות חלב, מערך החיסונים המתעדכן מעת לעת, מערכת שירותי בריאות התלמיד, תחום הסיעוד לאוכלוסייה הוותיקה.

זאת ועוד, במסמך אף הובאה דרישה לעדכן ולהסדיר את אופן בו מחולק תקציב קופות החולים, בהתאמה לגידול הטבעי של האוכלוסייה וכן לפי הזדקנותה. בנוסף, דרישה לתיקון של המחיר שנגבה עבור יום אשפוז כך שתבטיח את רווחיותם של בתי החולים. בין הדרישות הקבועות שבכירי הקואליציה התחייבו עליהן: תוספת קבועה של 1.65% מעלות סל התרופות. המשמעות המיידית של דרישה זו, היא תוספת תקציב של כ-870 מיליון שקל (לעומת 500 מיליון שקל שניתנו בכל השנים האחרונות) במהלך השנה הראשונה, והיא תגדל מדי שנה בהתאמה לגידול הכולל של הסל.

המסמך שנחתם על בכירי הקואליציה הוא הישג לפורום האזרחי "5 מיליארד לבריאות", שהוקם בחודש שעבר על ידי עשרות ארגוני חולים, רופאים, אחיות וארגונים אזרחיים. בימים אלה, כזכור, הקים הפורום ועדת חקירה אזרחית שתבדוק את הפתרונות למשבר במערכת הבריאות. למרות שאין לה כל סמכות חוקית, הוועדה הוקמה במטרה להעלות את המודעות הציבורית לבעיותיה החמורות של מערכת הבריאות בישראל. בין דרישותיה של הוועדה נמנות הדרישה לתוספת בתקציב מערכת הבריאות בסך חמישה מיליארד שקל, שיובילו להוספת תקנים של רופאים.

השופטת בדימוס דפנה אבניאלי, שעומדת בראשות הוועדה, אמרה כי מסקנותיה של הוועדה יפורסמו ביחד עם המלצות הוועדה הממשלתית ב-15 באפריל. לדברי מי שהוגדר בוועדה כ"תובע מיוחד", ד"ר עדי ניב יגודה, "הזקנה במסדרון והתור הארוך לניתוח – זה לא גזירת גורל, אלא יד מכוונת שמובילה את המערכת למצב שבו היא נמצאת. אנחנו רואים ייבוש תקציבי, מערכת שפוגעת בכוונה במטפלים ובחולים כאחד. בוועדה אנסה לחשוף איך מדינת ישראל אונסת את קופות החולים לחתום על הסכמים בניגוד לרצונן כדי שלא יממשו החלטות בג"ץ, איך הקופות ובתי החולים נדרשים לחתום על הסכמים שמונעים מהם לקבל דמי אשפוז".

תגיות:יעקב ליצמןמערכת הבריאותמשבר מערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה