חדשות בארץ

גנץ במפגן של אופטימיות: "הענקנו שמש תקווה לעם ולחברה"

יו"ר כחול לבן הגיב הבוקר על תוצאות הבחירות בהדגשת ההישג האלקטורלי של מפלגתו: "הישג היסטורי חסר תקדים באמתחתנו". גנץ הוסיף כי ייתכן ויחולו תנודות בתוצאות הסופיות שיאפשרו "לפתח מהלכים פוליטיים כאלו או אחרים"

גנץ, הלילה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ, הלילה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בני גנץ המשיך גם הבוקר (רביעי) להפגין רוח של אופטימיות. למרות שלאור תוצאות הבחירות סיכוייו להרכיב את הממשלה קלושים, שלא לומר בלתי קיימים, כתב הבוקר יו"ר כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו כי מפלגתו העניקה "תקווה" לעם ישראל.

"חברים בוקר טוב", פתח גנץ, "כן, בוקר טוב. הדיווחים מספרים את סיפורם הלא סופי. אומנם מסתמנים שמים קודרים, אך אין בהם שני דברים. 1) אין בהם דבר סופי, שכן ייתכן ויהיו תנועות אלקטורליות, וייתכן ונוכל לפתח מהלכים פוליטיים כאלו או אחרים. 2) בוודאות אין בהם בכדי להסתיר את שמש התקווה אותה הענקנו לעם ולחברה בישראל. הם, בוחרינו, ביקשו תקווה, ואנחנו נתנו להם אותה. הם רצו דרך אחרת ואנחנו שרטטנו אותה. אז חברים, 'בנפול אויבך אל תרא ובגוברו אל יירך ליבך'".

גנץ חתם את דבריו בהדגישו: "לכן אנחנו לא ניסוג מחובתנו הציבורית לייצג למעלה ממיליון אזרחים שביקשו מאיתנו משהו אחר. הישג היסטורי חסר תקדים באמתחתנו. יש לנו על מה להיות גאים ונהיה כאלה".

המספרים ברוב המדגמים הבהירו כבר בתחילת הלילה כי גנץ לא יוכל להקים קואליציה. למרות זאת, הוא הגיע אחרי חצות למטה של כחול לבן בגני התערוכה בתל אביב ושידר לפעילים כי הוא שניצח את הבחירות: "אור גדול מאיר על ישראל שלנו. זהו יום היסטורי. אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה, ובדיוק כפי שהוא אמר – המפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהקים את הממשלה. בבחירות יש מפסידים, בבחירות יש מנצחים – ואנחנו המנצחים".

על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית (המעודכנים לשעה 10:12), לאחר ספירת כ- 98% מהקולות הליכוד מוביל עם 26.27% מהקולות, בעוד כחול לבן זכתה ל- 25.94% מהקולות. מבחינת מנדטים, לכל אחת משתי המפלגות יהיו 35 מושבים בכנסת. ש"ס ויהדות התורה חיזקו את כוחן, וכל אחת מהן צפויה לקבל 8 מנדטים. הפיצול במגזר הערבי החליש את כוחן של המפלגות הערביות: חד"ש-תע"ל תקבל 6 מנדטים, בעוד רע"מ-בל"ד קרובה מאוד לאחוז החסימה – עם 3.46% מהקולות – אך בשלב זה, טרם ספירת המעטפות הכפולות היא מקבלת 4 מנדטים.

ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין – עם 5 מנדטים לכל אחת. מרצ וכולנו הצליחו לעבור את אחוז החסימה ויקבלו כל אחת 4 מנדטים. מפלגת הימין החדש, הנמצאת על סיפו של אחוז החסימה, תמתין לקולות החיילים כדי לדעת האם היא תצליח להיכנס לכנסת. מפלגת זהות של משה פייגלין רחוקה יותר מאחוז החסימה, ולמרות שפייגלין שמר הבוקר על אופטימיות, הסיכויים שקולות החיילים יקנו לו את כרטיס הכניסה לכנסת אינם גבוהים. אם אכן זו תהיה חלוקת המנדטים הסופית – ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להמשיך לקדנציה חמישית בקואליציית ימין-חרדים שתישען במקרה האופטימלי על 65 חברי כנסת.

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה