חדשות בארץ

המאבק על תיק הביטחון: גלנט, דיכטר, ליברמן – או נתניהו?

בדרך להקמת ממשלתו החמישית של בנימין נתניהו, ישנם קופצים רבים על תיק הביטחון. בליכוד ישנם מספר מועמדים לתפקיד, אך אביגדור ליברמן ידרוש במשא ומתן הקואליציוני לחזור למשרד ממנו התפטר לפני מספר חודשים

דיכטר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)דיכטר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת היוצאת, אבי דיכטר, אמר היום (חמישי) כי הוא מעוניין לשדרג את מעמדו ולקבל את תיק הביטחון בממשלתו החמישית של בנימין נתניהו. דיכטר, מקום 11 ברשימת הליכוד לכנסת, אמר בראיון לאולפן ynet: "לא הסתרתי את רצוני להיות שר ביטחון. אני 48 שנים עוסק בביטחון – כולל ראש שב"כ, שר להגנת העורף, שר לביטחון הפנים, חבר קבינט, חבר קבינט מצומצם ויו"ר ועדת החוץ והביטחון היום. זה הרבה מאוד ניסיון והרבה שנים בשביל לשרת את המדינה ולהביא דברים טוב יותר".

דיכטר ציין, עם זאת, כי ייתכן וראש הממשלה ישמור את התפקיד בידיו: "הוא לא המציא את הפטנט הזה. עשה את זה דוד בן גוריון כראש ממשלה הראשון, עשו את זה גם ראשי הממשלה אחריו, גם רבין, נדמה לי שגם ברק. גם אשכול היה תקופה מסוימת שר ביטחון. לנתניהו היה זמן לנסות את הדבר הזה לאחרונה, ואין סיבה שלא. אם הוא יחליט – זה שלו".

ראש השב"כ לשעבר אינו היחיד שחושק במשרת שר הביטחון. השר יואב גלנט, לשעבר סגן הרמטכ"ל, שהצטרף לליכוד לפני הבחירות ונבחר למקום ה- 7 ברשימה לכנסת, נחשב למי שרואה את עצמו מתאים לתפקיד. בראיון אמש לחדשות 12 סירב גלנט להתייחס לשאלה האם יתאכזב במידה ולא יקבל את התיק, אך לא הסתיר את רצונו בתפקיד: "קודם כל נבנה כאן ממשלה יציבה, רצינית, ולא נסתכל על המאוויים האישיים. יש קודם כל מדינת ישראל, יש את צה"ל, אחרי זה הליכוד ובסוף איפה שהוא מאחורה גם יואב גלנט. אני מוכן לעשות את התפקיד הזה מבחינת הכשרתי עד כה. אני מותיר את כל נושא חלוקת התיקים למי שזו הזכות שלו וזכה בה בצדק מוחלט – ראש הממשלה נתניהו".

על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו – המכהן כשר הביטחון מאז התפטרותו מהתפקיד של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בנובמבר שעבר  – מעוניין, ככל הנראה, להשאיר בידיו את התיק. ליברמן מצדו ידרוש במהלך המשא ומתן הקואליציוני לחזור אל המשרד אותו עזב, ולהתנות בכך את הצטרפותו לקואליציה. הוא צפוי להוסיף לכך את הדרישה לקבלת סמכות נרחבת שתאפשר לשנות את המדיניות הישראלית מול החמאס. יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, נמנה אף הוא בין אלו הרואים את עצמם כראויים לכהן בתפקיד. הוא העלה דרישה זו במהלך מערכת הבחירות, אך על פי המסתמן בשעה זו מפלגתו כלל לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. גם אם בסופו של דבר הימין החדש ייכנס לכנסת, בנט – שספג מפלה קשה בבחירות – יתקשה להעמיד את שאיפתו לתפקיד שר הביטחון כדרישה אולטימטיבית לכניסה לקואליציה.

חבר הכנסת דוד ביטן (ליכוד) העריך הבוקר כי תיק הביטחון, כמו גם תיק האוצר, לא יישארו בידי הליכוד. "אני שומע שרים שמתעוררים עכשיו ומעלים בקשות. אנחנו מעדיפים את כאב הראש שיש בהרכבת הממשלה מאשר שנהיה באופוזיציה", אמר יו"ר הקואליציה לשעבר בראיון לגלי צה"ל.

תגיות:משרד הביטחוןאבי דיכטריואב גלנטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה