חדשות בארץ

הזעזועים במפלגת העבודה: גבאי יקיים התייעצויות, רוסו שוקל לפרוש

בעקבות התרסקותה של מפלגת העבודה בבחירות, טענו גורמים במפלגה כי היו"ר אבי גבאי שוקל לפרוש מתפקידו ולמנות מחליף זמני. מספר 2 ברשימה, טל רוסו, שוקל לפרוש מהכנסת עוד בטרם החל בה את כהונתו

רוסו (מימין) וגבאי בשוק הכרמל, בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)רוסו (מימין) וגבאי בשוק הכרמל, בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי בימים הקרובים הוא מתכוון לקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה "לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק". דבריו של גבאי באו לאחר שגורמים במפלגה טענו כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו ולמנות במקומו יו"ר זמני, וזאת בעקבות התרסקותה של המפלגה בבחירות ל- 6 מנדטים.

"אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יו"ר מפלגת העבודה", הוסיף גבאי. "אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל, וב- 30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה".

מוקדם יותר היום דווח כי מספר 2 ברשימת העבודה, האלוף (במיל.) טל רוסו שוקל לפרוש מהכנסת עוד בטרם החל בה את כהונתו. רוסו – שכיהן בעבר כמפקד פיקוד הדרום, מפקד מפקדת העומק וראש אגף מבצעים במטכ"ל – הצטרף לפני כחודש וחצי למפלגת העבודה ושוריין על ידי גבאי במקום ה- 2. פרישתו של רוסו – אם אכן תצא לפועל – תכניס לכנסת את מירב מיכאלי, שכיהנה בשתי הכנסות האחרונות.

התסיסה במפלגת העבודה – הידועה בהדחת מנהיגיה לאחר כשלונות אלקטורליים – החלה מיד עם פרסום המדגמים לאחר סגירת הקלפיות, כשהתבררה התמונה העגומה. איתן כבל, יריבו של גבאי, היה הראשון שקרא ליו"ר להניח את המפתחות. אל כבל הצטרף היום מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שנפגש עם גבאי והבהיר לו כי עליו לקבל על עצמו את האחריות לתוצאות הקשות. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב חרמוני: "ציפיתי כי הדבר ייעשה על ידו עוד בליל הבחירות, אך משעה שלא נעשה, עלי כמזכ"ל המפלגה וגם על אחרים מוטלת החובה להגיד את הדברים באופן ברור". המזכ"ל הדגיש כי שיקומה של מפלגת העבודה יהיה "מלאכה סיזיפית וארוכת טווח": "ההתפטרות של גבאי לכשעצמה רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל בצעדים הראשונים לעבר מלאכת הבנייה מחדש".

"אני יודע שזה נראה לא פשוט, אבל אני מאמין באמונה שלמה כי למפלגת העבודה תפקיד חשוב ביותר בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי", הוסיף חרמוני.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שכיהן כיו"ר מפלגת העבודה לפני גבאי, אמר הבוקר כי "ייתכן שהמפלגה סיימה את תפקידה ההיסטורי". בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב', אמר הרצוג כי "יכול להיות שכחול לבן זו מפא"י החדשה. לחילופין יכול להיות שמפלגת העבודה תקום כעוף החול, תתארגן ותיבנה מחדש. היא עשתה רצף טעויות על ציר הזמן, שהרבה מאוד ממנהיגיה וחבריה לא שמו לב אליהן, או טחו עיניהם מלראות". הרצוג ציין, עם זאת, כי "לא כל הסיפור נתון על כתפיו של גבאי. הוא עשה קמפיין שמבחינתו היה הטוב ביותר, אך במציאות של קבלת החלטות שהיו בה הרבה טעויות. אבל הטעויות היו גם בחלק מהצמרת שליוותה אותו".

לאחר שהתפרסמו תוצאות המדגמים, הגיע גבאי למטה המפלגה ונאם בפני הפעילים ההמומים. "זה ערב לא פשוט עבורנו, זה ערב מאוד לא פשוט עבורי", אמר . "לא ככה קיוויתי לסיים את הערב הזה. תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה. התוצאה היא מכה אלקטורלית למפלגת העבודה ולשותפינו לדרך".

(עודכן: 18:22)

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019טל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה