חדשות בארץ

גנץ בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות

יומיים וחצי לאחר שהקלפיות נסגרו, התקשר יו"ר כחול לבן לברך את ראש הממשלה. סבב ההתייעצויות של הנשיא ריבלין עם סיעות הכנסת יחל ביום שני

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות.

"אני מתקשר לברך אותך על ההישג בבחירות", אמר גנץ לנתניהו, "ואני מאחל לך, למשפחתך ולכל עם ישראל חג שמח". ראש הממשלה הודה לגנץ על דבריו והוסיף: "אני מברך אותך בחג שמח. נחזיר את ישראל לרגיעה, כל אחד בתפקידו".

בכחול לבן החלו בהתארגנות לקראת הישיבה באופוזיציה. מהמפלגה נמסר היום כי הסכם הרוטציה בראשות הממשלה עליו חתם גנץ עם יאיר לפיד אינו תקף לגבי תפקיד ראש האופוזיציה. השניים סיכמו כי גנץ יכהן בתפקיד זה לכל אורך הקדנציה.

ביום שני הקרוב יחל הנשיא ראובן ריבלין בסבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת. על פי לוח הזמנים שפרסם בית הנשיא, הסבב יימשך יומיים. ביום הראשון יגיעו סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, חד״ש-תע״ל והעבודה. למחרת יתייצבו בבית הנשיא ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד. על פי הנוהג, הנשיא ישמע את המלצותיהן של הסיעות, ובתום ההתייעצויות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

ועדת הבחירות המרכזית הכריזה אמש על תוצאות הבחירות. מדובר בתוצאות ביניים, שעשויות להיות כפופות לשינויים. התוצאות הסופיות יפורסמו ביום רביעי הקרוב (ה- 17 באפריל) ויועברו באופן רשמי לנשיא. חלוקת המנדטים, נכון לנתוני הביניים, הותירה את הימין החדש מחוץ לכנסת. הליכוד התחזק במנדט אחד על חשבון יהדות התורה, והפך למפלגה הגדולה בכנסת. על פי תוצאות הביניים, הכנסת ה- 21 תיראה כך:

הליכוד – 36, כחול לבן – 35, ש"ס – 8, יהדות התורה – 7, העבודה – 6, חד"ש-תע"ל – 6, ישראל ביתנו – 5, איחוד מפלגות הימין – 5, כולנו – 4, מרצ – 4, רע"מ-בל"ד – 4.

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה