חדשות בארץ

"מינוי יריב לוין לשר המשפטים – עוד שנת מאסר לנתניהו"

התבטאותו של פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', נגד מינויו של יריב לוין לתפקיד שר המשפטים, נתפסת כאזהרה של המערכת המשפטית לראש הממשלה לבל יאפשר עשיית שינויים ביחסים שבין הרשות השופטת לרשויות השלטון האחרות. ההתבטאות זכתה לביקורת חריפה – ולא רק בקרב חוגי הימין

אולם בית המשפט העליון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אולם בית המשפט העליון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

המשא ומתן להקמת ממשלת נתניהו החמישית עדיין לא החל באופן רשמי, אך אנשי התקשורת עסוקים בספקולציות שונות, ובין היתר מביעים את עמדותיהם האישיות ביחס להרכבה העתידי של הממשלה.

ביטוי חריג לכך ניתן בסוף השבוע, כאשר אנשי חדשות 12, גיא פלג ואמנון אברמוביץ', חיוו את דעתם בנוגע למינויו של שר משפטים במקומה של השרה היוצאת איילת שקד. משרד המשפטים הוא אחד התיקים הנחשקים, ובתוך הליכוד – שר התיירות יריב לוין רואה את עצמו מועמד לתפקיד.

לוין ידוע בעמדותיו הביקורתיות כלפי בג"ץ, והבהיר לא אחת כי במידה וימונה לשר המשפטים – הוא יפעל לביצוע שינויים משמעותיים במערכת המשפטית. במהלך דיון באולפן, התייחס פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, לאפשרות מינויו של לוין לתפקיד: "אני לא מעלה על דעתי, שראש הממשלה – שיודע שענייניו עשויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי, וכנראה בעליון בערעור – ייתן את התיק ליריב לוין. זה משול לזה שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים".

הפרשן אמנון אברמוביץ' מיהר לגבות את דבריו של פלג, והוסיף: "אני אגיד בצחוק: יריב לוין כשר משפטים, אבל זה כבדיחה – זה עוד שנת מאסר לנתניהו".

בעבר הועלו לא אחת טענות, כי בכירים בפרקליטות פועלים להגשת כתבי אישום נגד פוליטיקאים שנחשבים לאיום על הסטטוס קוו שנוצר במהלך השנים – בעקבות "המהפכה החוקתית" שהוביל נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק – ביחסים בין הרשות השופטת לרשויות המחוקקת והמבצעת. בהקשר זה, דבריהם של פלג ואברמוביץ' מתפרשים כמסר לנתניהו שהמערכת המשפטית מעבירה באמצעותם, לבל יעז לחשוב על עשיית שינויים במאזן יחסים זה. בצלאל סמוטריץ' מרשימת איחוד מפלגות הימין, המעוניין אף הוא בתפקיד שר המשפטים, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על דבריהם של השניים: "אם מינוי יריב לוין לשר משפטים זה עוד שנה בכלא לנתניהו, כמה שנים זה מינוי שלי?".

שר המשפטים לשעבר חיים רמון, שאינו נמנה על מחנה הימין, הגיב אף הוא על דבריהם של פלג ואברמוביץ': "לצפות ולא להאמין. גיא פלג אומר כי המערכת המשפטית נקמה באולמרט שהעז למנות את פרידמן לשר משפטים, וגורל ביבי יהיה דומה אם ימונה יריב לוין לשר משפטים. אברמוביץ מוסיף, כאילו בצחוק, שמינוי לוין יעלה לביבי בעוד שנת מאסר. נשמע כמו סחיטה באיומים". רמון הוסיף כי מדובר ב"עדות חד-משמעית של פרשנים בכירים שהפרקליטות פעלה ופועלת בכל האמצעים נגד פוליטיקאים המאיימים על כוחה ומעמדה".

מהתנועה למשילות נמסרה התגובה הבאה: "מבהיל! כך כתבים ופרשנים מבהירים מהי המשמעות של מינוי שלא מוצא חן בעיני מערכת המשפט. בקדנציה הזו חייבים לעשות ניקוי אורוות עמוק ולבער את המציאות החולה הזו, בה נבחרי ציבור וראש ממשלה חוששים לפעול שמא המערכת תטפול עליהם עונשים".

תגיות:יריב לויןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה