חדשות בארץ

אימהות שלושת הנערים החטופים ידליקו משואה ביום העצמאות

תקדים היסטורי, שצפוי להיות מאושר, יקבע כי הדלקת משואה היא לא רק זכות ליחידים. מדובר על האימהות הנערצות של שלושת הנערים הי"ד, שאיחדו וחיזקו מדינה שלימה

שלושת הנערים החטופיםשלושת הנערים החטופים
אא

בסבב טלפוני שיערך הערב (ראשון) בין שרי הממשלה, צפוי כי יאושר לוועדת השרים לענייני טקסים וסמלים להעניק, באופן חריג במיוחד, לשלושה אנשים להדליק משואה אחת. על פי דיווח ב'ישראל היום', השלוש שעליהן ידונו השרים לגבי הדלקת המשואה, הן שלוש האימהות של שלושת הנערים החטופים – גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, שנחטפו בצומת גוש עציון בקיץ 2014.

"שלוש האימהות - איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל - מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו", כתבה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בנימוקיה להענקת המשואה. "רוחן האיתנה של שלוש האימהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האימהות בחרו שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן", הזכירה.

השרה רגב הוסיפה: "הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול מפלח הלבבות ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האימהות, להשיא יחד משואה אחת הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

כזכור, פרשת חטיפתם של שלושת הנערים, שנודעה בהמשך כ"רצח שלושת הנערים", טלטלה עמוקות את כל שדרות החברה הישראלית כשעליהם ניצבו בגאווה שלוש אימהותיהן, רחלי פרנקל, בת גלים שער, ואיריס יפרח, שזכו לאחד את החברה הישראלית. השלוש אף ייסדו בהמשך את "יום האחדות", שבמהלכו מתקיים טקס חלוקת 'פרס ירושלים לאחדות ישראל' לאישים, ארגונים או מיזמים בעלי השפעה.

עם היוודע דבר חטיפתם, יצא צה"ל למבצע בזק שכותרתו הייתה "שובו אחים", ואשר נוצר במטרה למצוא את שלושת הילדים האבודים. לאחר 18 יום מתום היציאה למבצע, אותר מקום גופותיהן של הקדושים. כעבור שלושה חודשים איתר צה"ל את מקום מחבואם של שני הרוצחים בחברון, ובמהלך פעילות משולבת של כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ – השניים נהרגו.

מוקדם יותר היום, עת דווח על סבב טלפוני בין השרים שדן בהכנסת סעיף שיתיר הדלקת משואה בידי שלושה אנשים, רווחה הדעה במחנה הפוליטי כי מדובר במהלך שנעשה למען מייסדי פרויקט  SpaceIL, שהובילו לבניית החללית הישראלית הראשונה בהיסטוריה, "בראשית". אולם, הערב מתברר כי המהלך נועד להכשיר הדלקת משואה בידי שלוש אימהותיהן של שלושת הנערים.

תגיות:חטיפת הנעריםהדלקת המשואותיום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה