חדשות בארץ

בתום יום ההתייעצויות הראשון: 51 ממליצים לנתניהו, 35 ממליצים לגנץ

על רקע הדיווח כי יהדות התורה התחזקה במנדט על חשבון הליכוד, טען גפני כי ההתחזקות נבעה מההצבעה של לא-חרדים למפלגה. גפני: "ההתחזקות שלנו הייתה מציבור לא חרדי. אולי אפילו ציבור חילוני"

נציגי המפלגות החרדיות, במשכן הנשיא, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נציגי המפלגות החרדיות, במשכן הנשיא, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סבב ההתייעצויות הראשון, שהחל הבוקר (שני) במשכן הנשיא בירושלים, הגיע כעת לסיומו כשמסתמן רוב ברור לממשלה חמישית בראשות בנימין נתניהו. נכון ליום הראשון, 51 המליצו בפני נשיא המדינה, רובי ריבלין, על נתניהו כראש ממשלה, לעומת 35 שהמליצו על בני גנץ.

ביום ההתייעצויות הראשון נטלו חלק, לפי הסדר, מפלגות הליכוד, כחול לבן, יהדות התורה, ש"ס וחד"ש-ת"על. מי שהמליץ על יו"ר כחול לבן לראשות הממשלה, הם רק חברי מפלגתו. ביום השני להתייעצויות, שיתקיים מחר, ישתתפו מפלגות העבודה, כולנו, איחוד מפלגות הימין, ישראל ביתנו, מר"צ ורע"מ-בל"ד.

נשיא המדינה אמר בישיבה: אמרתי לפני הבחירות ואני חוזר ואומר - נשיא לא בוחר ראש ממשלה", הצהיר. "גם לא אדם אחד מתוך אזרחי המדינה בוחר, אלא הריבון בוחר והריבון הוא העם. אנחנו באים היום על מנת להתחיל את התהליך שאמור לשקף את רצונם של אזרחי המדינה כפי שבא לידי ביטוי בהצבעתם בבחירות. לנשיא יכולה להיות דעה אבל זה לא משנה לעניין זה".

יו"ר מפלגת יהדות התורה, יעקב ליצמן, דיווח לנשיא כי מפלגתו טיפסה ל-8 מנדטים על חשבון הליכוד שירד ל-36 מנדטים. דבריו של ליצמן מגיעים לאחר שקודם לכן דווח כי היא ירדה ל-7 מנדטים, כשמנדט אחד הלך לליכוד. יש לציין כי בוועדת הבחירות סירבו להתייחס לדיווח של ליצמן.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס להתחזקות של יהדות התורה על חשבון הליכוד, ואמר: "ההתחזקות שלנו הייתה מציבור לא חרדי. אולי אפילו ציבור חילוני. השאלה של הגיוס היא לא הכי חשובה. נמשיך בדרך של לדאוג לכל הציבור בענייני הבריאות וכו'. נעשה כל מאמץ לדאוג לכלל האזרחים". אחרי דיבר ח"כ אורי מקלב, שהתייחס לישיבה משותפת עם ליברמן בקואליציה, ואמר: "הקטן צריך להתאים את עצמו לגדול. העם אמר את דברו".

בתקופת טרום הבחירות, נציגי הסיעות הערביות סירבו להתחייב כי ימליצו על בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה. הבוקר, נראה, כי הם אכן לא המליצו עליו בפני הנשיא. "עברנו את תקופת הבחירות הקשה ביותר, שלוותה בהסתה פרועה מראש הממשלה. לא היה דבר כזה", אמר יו"ר הרשימה, איימן עודה, ואף הוסיף כי "לא נמליץ על אף אחד. רצינו להפיל את בנימין נתניהו אבל אין רוב. אחרים לא פנו אלינו".

נציגי חד"-ש-תע"ל התייחסו לכך שפעילי ימין, שבהמשך נטען כי נשלחו מטעם הליכוד, הגיעו לקלפיות ביישובים הערבים כדי למנוע זיופים ואי סדרים. לדברי עודה, זהו "דבר שלא היה לו אח ורע בפוליטיקה הישראלית". אחמד טיבי הוסיף: "מפלגת השלטון מתגאה שהצליחה להוריד את שיעור ההצבעה במפלגות הערביות. תאר לך שבצרפת היו מציבים מצלמות בשכונות היהודיות כי היהודים מזייפים. זה היה נשמע רע. גם אצלנו זה נשמע רע".

‏כזכור, מוקדם יותר פנה ריבלין לנציגי כחול לבן והתעניין לגבי קידומה של ממשלת אחדות. "לאחר מחשבה עמוקה אנחנו חושבים שבנסיבות הפוליטיות הנוכחיות לא נוכל לשרת בממשלה כפי שהצעת", השיב מספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי.

נציג רשימת הליכוד, יריב לוין, גם כן שלל אפשרות זו: "לפי תוצאות הספירה, הליכוד היא הסיעה הגדולה בכנסת עם 36 חברים", הצהיר לוין. "אנו מבקשים להמליץ בפניך על בנימין נתניהו כיו"ר הליכוד לראש הממשלה, כמי שזכה לאמון הרחב ביותר על מנת להרכיב את הממשלה הבאה. אנו מתכוונים לעמוד בהתחייבות לציבור להקים ממשלה עם שותפותינו מהקדנציה הקודמת".

תגיות:בני גנץרובי ריבליןהליכודיהדות התורהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה