חדשות בארץ

כשבוע לאחר הניצחון: מרקל בירכה את נתניהו

בנוסף לאיחוליה, מרקל לא נמנעה מלמתוח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בעקבות אמירתו כי יפעל לסיפוח חלקים מיו"ש

נתניהו ומרקל בפגישתם בירושלים, 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ומרקל בפגישתם בירושלים, 2018 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שוחחה היום (שני) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומסרה לו את ברכותיה על היבחרו לקדנציה נוספת בהנהגת ישראל.

לצד האיחולים, שנאמרו בשיחת הטלפון שקיימו השניים, הקנצלרית הגרמנית שבה והדגישה את מחויבות ממשלת גרמניה לפתרון שתי המדינות. מרקל גם הבהירה כי על אף חילוקי הדעות המדיניים, ממשלתה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ממשלת ישראל שתכהן. עם זאת, על פי הודעת לשכתה, מרקל הודיעה לנתניהו כי הסכם "שתי המדינות לשני עמים" עודנו רלוונטי, וכי חרף הניסיונות לטרפדו, זו הנוסחה המוסכמת.

הבהרתה של מרקל בנוגע לפתרון שתי המדינות, מגיעה לאחר שראש הממשלה אמר בריאיון ל'חברת החדשות' כי הוא יפעל לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון. לדבריו, הוא אף העלה אפשרות זו בפני ממשל טראמפ. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אף חיזק, שלשום, במרומז את הצהרת נתניהו, וטען כי היא לא תפגע בתהליך השלום ובפתרון שתי המדינות.

אתמול דווח ב'וושינגטון פוסט' כי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תכלול "דרכים מעשיות לשיפור חייהם של הפלסטינים", אך עם זאת הודגש כי היא לא תעניק להם מדינה ריבונית מליאה. בדיווח נאמר כי תכנית השלום, שמובלת על ידי ג'ארד קושנר ושלושה בכירים בלבד, הינה מסווגת לחלוטין, אך בד בבד, על פי ההדלפות עולה כי היא תוריד משולחן המשא ומתן את הרעיון ההיסטורי של "שתי מדינות לשני עמים", שעליה הצהיר נתניהו בנאום בר אילן ב-2009.

בתוך כך, גם נשיא ניגריה, מוחמד בוכרי, התקשר היום לנתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות ביום שלישי. יש לזכור כי היחסים הרשמיים בין המדינות הינם צוננים למדי.

לדברי הנשיא הניגרי, הוא מצפה להמשך העבודה עם נתניהו, וכן לחיזוק היחסים בין המדינות. בנוסף שלח את איחוליו לאזרחי ישראל כשהוא מאחל "שגשוג, שלום ויציבות".

תגיות:אנגלה מרקלפתרון שתי המדינותניגריהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה