חדשות בארץ

בולטון נפגש עם בן שבת: "שיחות פוריות מאוד"

בפגישה בין חברי משלחת המטה לביטחון לאומי לעמיתיהם האמריקניים נדונה סוגיית המעורבות הסינית הגוברת בפרויקטים של תשתית בישראל

בן שבת, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בן שבת, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, נפגש הלילה (שני) בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון.

אחד הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום של השיחות בין חברי המשלחת הביטחונית בראשות בן שבת לבין עמיתיהם האמריקניים היה ההתנגדות האמריקנית למעורבות הסינית הגוברת בפרויקטים של תשתית בישראל. באופן ספציפי, ארצות הברית חוששת כי פריסתן של רשתות דור חמישי סלולרי בישראל, כמו במקומות נוספים בעולם, על ידי חברות סיניות עלולה לספק לסין יכולות ריגול נרחבות. בשיחות בין הצדדים נדונה גם הסוגיה האיראנית.

דובר המועצה לביטחון לאומי, גארט מרקז, אמר לאחר הפגישה כי ארצו פועלת להפחית את הסכנה הטמונה בפריסתן של רשתות דור חמישי ותשתיות תקשורת אחרות: "רשתות תקשורת מהוות עמוד השדרה של החברה שלנו ושל החיים המודרניים. ארצות הברית תבטיח שהרשתות שלנו יהיו מאובטחות ואמינות".

לאחר המפגש כתב בולטון בחשבון הטוויטר שלו: "שיחות פוריות מאוד עם חברים בצוותים לביטחון לאומי של ארצות הברית וישראל. אישרנו את סדרי העדיפויות הביטחוניים ארוכי הטווח של המדינות, ודנו בשיתוף הפעולה המתרחב לאבטחת רשתות דור חמישי, ביטחון סייבר ומאבק נגד שחקנים 'ממאירים' במזרח התיכון".

"השותפות האסטרטגית הקרובה בין ארצות הברית וישראל משקפת את חוזקם העצום של הקשרים בין ממשלותינו ואזרחי שתי המדינות", הוסיף בולטון.

ברק רביד דיווח אמש בחדשות 13, כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו להגביל את שיתוף הפעולה של ישראל עם סין. על פי הידיעה, הדברים נאמרו בפגישתם של שני המנהיגים בבית הלבן ב- 26 במרץ, במהלכה חתם טראמפ על הצו המכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. זו אינה הפעם הראשונה שהסוגיה הסינית עולה במגעים בין הבית הלבן וגורמים ממשלתיים בישראל. טראמפ ציין בפניו של נתניהו, כי במידה וישראל לא תפעל להגבלת המעורבות הסינית בפרויקטים של תשתית בתחומה – שיתוף הפעולה הביטחוני של ארצות הברית עם ישראל עלול להיפגע.

תגיות:דונלד טראמפסיןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה