חדשות בארץ

חילופי שבויים עם סוריה, הלוויתן קפץ לביקור

ישראל משיבה לסוריה שני אסירים, קים נפגש עם פוטין אך עדיין קורץ לטראמפ, יוניפ"ל מגבירה את הפיקוח על חיזבאללה, המטיף המוסלמי נטל חלק פעיל בפיגוע הטרור בסרי לנקה, והלוויתן שקפץ לביקור בחופי אילת. כל מה שחשוב לדעת

אא

בעקבות השבת גופת באומל, ישראל תשחרר שני אסירים סורים. גורם ישראלי אמר הבוקר (שבת) כי ישראל תשחרר שני אסירים "כמחווה של רצון טוב", בעקבות השבת גופתו של נעדר קרב סולטאן יעקוב, הקדוש זכריה באומל הי"ד, מסוריה בתחילת החודש. לדברי הגורם, שחרור האסירים לא הוסכם מראש.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר הערב בתגובה לדיווח כי "משהגיע הנושא אל שולחנו של הנשיא ובשל הנסיבות, פנתה מחלקת החנינות של בית הנשיא לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לאישור המהלך". עוד נמסר מבית הנשיא כי "משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק יסוד נשיא המדינה".

על פי הדיווח, האסירים הסורים שישוחררו הם זידאן טוויל, שנדון ל-11 שנות מאסר בשל הברחת סמים ב-2008, ואשר היה צפוי להשתחרר בעוד שלושה חודשים, וחמיס אחמד שב-2005 חדר לבסיס צה"ל בכוונה לבצע פיגוע, והיה צפוי להשתחרר ב-2023.

אחרי שנפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, קים מאותת לטראמפ. שליט קוריאה הצפונית,קים ג'ונג און, אמר אתמול כי היציבות בחצי האי הקוריאני תלויים לחלוטין בממשל האמריקני. "הסיטואציה בחצי האי הקוריאני והאזור נמצאת בקיפאון והגיעה לנקודה קריטית שבה היא עשויה לחזור למצבה המקורי, אחרי שארצות הברית נקטה עמדה חד-צדדית בחוסר יושרה בפסגה האחרונה", נמסר מסוכנות הידיעות של המדינה.

על רקע הביקורת הבינלאומית והלחץ האמריקני, יוניפ"ל תגביר את הפיקוח על חיזבאללה בלבנון. על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל אחבאר", כוחות יוניפי"ל של האו"ם המוצבים בדרום לבנון, תגברו משמעותית את הפיקוח באזורים הנשלטים על ידי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. לטענת הגורמים, באותן מקומות מחזיק הארגון ארסנל טילים ואמצעי לחימה מתקדמים. בין השאר דווח כי הכוחות תגברו גם את תדירות הסיורים. כמו כן הורחב תוואי הפיקוח אף לאזורים שבהם לא התקיימו בעבר סיורים – בדגש על אזור נהר הליטאני. החלטת הארגון הבינלאומי מגיעה בעקבות הטענה כי לבנון הפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

הפיגוע הרצחני בסרי לנקה ממשיך להכות גלים. נשיא סרי לנקה, מייטריפלה סיריסנה, אמר אתמול כי אחד האחראים לפיגוע הוא המטיף המוסלמי הנודע זהראן חאשים, שאף היה אחד מהמתאבדים. לדברי הנשיא, חאשים נהרג בעת שפוצץ את מלון שנגרי-לה בבירה קולומבו - אחד המוקדים בסדרת הפיגועים האיומים אשר גבו את חייהם של מאות בני אדם. בתוך כך, שלטונות סרי לנקה מסרו כי אומדן ההרוגים עומד כעת על 253.

הלוויתנים באו לבקר. פקחי רשות הטבע והגנים הוכו בתדהמה כשבמהלך סיור שגרתי בחוף האלמוגים באילת, נגלה לעיניהם כריש לוויתן. על פי הדיווח, מדובר בכריש לוויתן כ-15 מטר אורך, ובעל משקל של קרוב ל-20 טון. "המים מלאים בפלנקטון החודש, והכרישים הלווייתניים באים עם הפלנקטון", אמרה לוואלה!NEWS עדי ברש, יו"ר עמותת כרישים בישראל. "תצפיות שלנו מעלות שהיה עוד אחד באילת, אחד בשארם א-שייח ואחד בעקבה", אמרה.

תחזית מזג האוויר

אחרי שבוע רווי תהפוכות, נראה שסוף העונה הגשומה הגיעה. מעתה צפוי מזג אוויר חם במיוחד.

הלילה (מוצאי שבת) צפוי מזג אוויר בהיר עד מעונן חלקית, יתכן ערפל במישור החוף, השפלה וצפון מערב הנגב.

בראשון צפוי מזג אוויר נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובשפלה.

ביום שני יהיה מעונן חלקית ותחול התחממות ניכרת בטמפרטורות וכן ירידה בלחות. מזג האוויר יהיה חם מהרגיל לעונה עד שרבי, בעיקר באזורי פנים הארץ.

ביום שלישי צפוי מזג אוויר נאה, הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת בעיקר במשור החוף. עם זאת הן עדיין יישארו גבוהות מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות לימים הקרובים: בירושלים מ-15 מעלות הלילה עד 25 מעלות מחר; בתל אביב מ-15 מעלות הלילה ועד 25 מעלות מחר; בחיפה מ-14 מעלות הלילה ועד 24 מעלות מחר; צפת 21-12; קצרין 26-12; טבריה 31-16; נצרת 24-15; עפולה 29-11; בית שאן 32-15; לוד 27-15; אשדוד 21-15; עין גדי 34-23; באר שבע 30-14; מצפה רמון 26-14; אילת 35-21.

תגיות:קים ג'ונג אוןזכריה באומל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה