חדשות בארץ

חרף האיום: מנדלבליט הודיע כי השימוע לנתניהו יתקיים בקרוב

חרף מחאתם, היועץ המשפטי לממשלה הודיע לפרקליטי ראש הממשלה כי עליהם לקבוע בהקדם תאריך לשימוע בתיקי נתניהו. במכתבו, מנדלבליט מותח ביקורת חריפה על פרקליטי נתניהו שאיימו כי יפנו לבג"ץ במטרה למנוע את קיום השימוע במועד זה

נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע הדיווח כי פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגרו איום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אם השימוע לא יידחה הם יגישו עתירה לבג"ץ, מודיע מנדלבליט כי מועד השימוע יתקיים כמתוכנן ב-10 ביולי, וכי עד ל-10 במאי עליהם לתאם זאת עם משרדו.

"כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים", נכתב בהודעת משרד המשפטים. "בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב'דחיה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים'", נאמר.

מסירת חומרי החקירה אמורה הייתה להתבצע קודם הבחירות, אך כאמור, לאור החשש להדלפות, נקבע כי יום לאחר הבחירות יועברו החומרים. חרף זאת, ב-10 באפריל, לא התייצבו פרקליטי נתניהו במשרד המשפטים בכדי לאסוף את החומר זאת לנוכח עיכוב שכר טרחתם. בהודעת מנדלבליט הערב, מובהר כי "כפי שנמסר לסנגורים, חומרי החקירה עומדים לרשותם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בת"א החל מיום 10.4.19, יום לאחר הבחירות, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצדם לאיסוף החומר", נכתב בהודעה. בהודעתו זו, מתעלם היועמ"ש מהעיכובים שחלו וקובע כי הם לא ישפיעו על התאריך.

"...סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו", נקבע בהודעת משרד המשפטים. "על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע. עוד הובהר, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי פרקליטי ראש הממשלה מסרו כי הם שוקלים פנייה לבג"ץ במאמץ לעצור את קיום השימוע ב-10 ביולי, במידה ומנדלבליט לא ידחה אותו. נכון לשעה זו, טרם הועברו חומרי החקירה לפרקליטיו של ראש הממשלה.

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה