חדשות בארץ

אדלשטיין: "חבל שחוק הגיוס לא עבר"

יו"ר הכנסת הדף את הטענות כי ראש הממשלה יקדם את חוק החסינות שימנע את חקירותיו. אדלשטיין: "גימיקים של תקופת הבחירות. זו הייתה המצאה מלכתחילה"

אדלשטיין וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, מתח היום (שני) ביקורת על המפלגות החרדיות שמתנגדות לחוק הגיוס החדש שמקדם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "חבל שחוק הגיוס של מערכת הביטחון לא עבר בכנסת ה-20. זה החוק הראוי". אמר יו"ר הכנסת בריאיון לגל"צ, בהתייחס לעמדתו של ליברמן שלא לשנות את החוק שהוסכם על מערכת הביטחון.

אתמול נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם אדלשטיין, ובסיומה של הפגישה הודיע הליכוד כי נתניהו אמר לאדלשטיין שיתמוך בו לכהונה שלישית בתפקיד. מחר צפויה הכנסת להתכנס לישיבה ראשונה, בה תאשר את מינויו ליושב ראש. "מקווה שלא יצביעו לי על בסיס קואליציוני אלא מקצועי", אמר אדלשטיין.

אדלשטיין סירב להביע את תמיכתו בחוק החסינות שימנע את חקירותיו של ראש הממשלה, ובמקום זאת אמר כי "לא שמעתי על חוק החסינות מעבר לגימיקים בתקופת הבחירות". לדבריו, "זו הייתה המצאה מלכתחילה".

הדרישה הקואליציונית המוסכמת על כלל המפלגות השותפות בממשלה הבאה היא חקיקת פסגת התגברות, שתצמצם משמעותית את כוחו של בית המשפט העליון בהתערבות בפעולתיה של הרשות המחוקקת. לדברי אדלשטיין, "קנדה אימצה את החוק והיא לא דיקטטורה", טען. "איך יתייחסו לכנסת ברצינות אם כולם יכולים לחצות את הכביש ולעתור לבג"ץ?", תהה.

בתוך כך, על רקע הקשיים במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו וכולנו, טען ח"כ עודד פורר, יו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו כי הסיעות החרדיות מקשות על הצטרפות ישראל ביתנו לקואליציה. "הדרישות שאני קראתי הדליקו לא מעט נורות אדומות לגבי היכולת שלנו להמשיך ולהתקדם במשא ומתן", אמר.

"אי אפשר לבוא עכשיו ולהתחיל לשנות סדרי בראשית גם בנושא הזה", אמר פורר. "אם הם רוצים לשנות סדרי בראשית, שיעשו את זה בלעדינו. בסוף אנחנו רוצים ממשלה שתהיה ממשלה של מדינה יהודית, לא ממשלה של מדינת הלכה". לטענתו, "העובדה שהם קצת שיכורי כוח והתיאבון שלהם כל כך גדול מטרידה אותנו".

בהתייחס לאפשרות כי התעקשותם תוביל אותם לישיבה באופוזיציה, אמר כי "אנחנו נוהגים להפתיע את המערכת הפוליטית, כי אנחנו עומדים במילתנו פעם אחר פעם. עשינו את זה בקדנציה הקודמת ונעשה את זה גם עכשיו".

תגיות:אביגדור ליברמןיולי אדלשטייןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה