חדשות בעולם

לא עוד ג’קרטה: אינדונזיה תחליף את עיר הבירה

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו החליט לקדם את המהלך להעתקת עיר הבירה של ארצו מג'קרטה, והורה לשרי הממשלה להציג בפניו תוכניות לערי בירה חלופיות

ג’קרטה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)ג’קרטה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו הודיע כי בכוונתו לקדם את המהלך להעתקת עיר הבירה של ארצו מג'קרטה, הנמצאת באי ג'אווה, ולמקמה בעיר אחרת.

את ההודעה על החלטתו של וידודו מסר שר התכנון והבנייה האינדונזי, במבאנג ברודג'ונגורו, במסיבת עיתונאים שערך לאחר ישיבת הממשלה. השר ציין כי מיקומה החדש של בירת אינדונזיה טרם נקבע, אך לדבריו וידודו שואף להעתיק אותה מג'אווה – האי המרכזי של המדינה והצפוף ביותר בה, עם כ- 140 מיליון תושבים. הנשיא הורה לשריו להציג בפניו בחודשים הקרובים תוכניות מפורטות לערים המועמדות למלא את מקומה של ג'קרטה כעיר הבירה.

הרעיון להעתקת עיר הבירה הועלה כבר בשנות ה- 40, עם כינונה של אינדונזיה המודרנית. המהלך נובע מהצפיפות הרבה השוררת בג'קרטה ובסביבתה. בעיר עצמה מתגוררים כ- 10 מיליון איש, אליהם יש להוסיף כ- 20 מיליון המתגוררים בפרבריה. בנוסף, העיר סובלת מזיהום אוויר כבד, מפקקי תנועה כרוניים ומהצפות, והיא גם שוקעת במהירות רבה מתחת למים בשל שאיבת מופרזת של מי תהום.

על פי ההערכות, המרכז המדינתי החדש צפוי לעבור לעיר פלאנגקאראיה, הנמצאת באי בורניאו. שטחה של עיר זו גדול משמעותית מג'קרטה, אך מספר תושביה נמוך בהרבה – כרבע מיליון בני אדם. בנוסף, אזור זה נחשב לחסין יותר לפגעי הטבע הפוקדים לא אחת את אינדונזיה – התפרצויות של הרי געש ורעידות אדמה.

המהלך להעתקת עיר הבירה צפוי לארוך כ- 10 שנים. החלפת עיר בירה היא מהלך נדיר יחסית בהיסטוריה המודרנית, אם כי כבר היו דברים מעולם. כך, למשל, בשנת 1918 העבירה רוסיה את בירתה מסנט פטרסבורג למוסקבה, וזאת לאחר המהפכה הקומוניסטית. ב- 1960 העתיקה ברזיל את בירתה מעיר החוף ריו דה ז'ניירו לעיר החדשה ברזיליה, שנבנתה בפנים הארץ. ב- 1976 הועברה בירת ניגריה מעיר החוף לאגוס לעיר אבוג'ה. קזחסטן, שזכתה לעצמאות לאחר התפרקותה של ברית המועצות, העבירה בשנת 1997 את בירתה מאלמטי לאק-מולה, הקרויה כיום אסטנה.

ב- 17 באפריל נערכו בחירות לנשיאות באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, ועל פי המסתמן וידודו ניצח את יריבו, פרבוו סוביאנטו. ועדת הבחירות תודיע ב- 22 במאי באופן רשמי על התוצאות.

 

תגיות:אינדונזיהג'קרטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה