חדשות בארץ

שגרירת צרפת בישראל זומנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ

שיחת הנזיפה באה בעקבות התבטאותו של שגריר צרפת בוושינגטון, ג'ראר ארו, שבראיון לרגל סיום תפקידו הגדיר את ישראל כ"מדינת אפרטהייד"

ראש הממשלה נתניהו ונשיא צרפת מקרון, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)ראש הממשלה נתניהו ונשיא צרפת מקרון, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל, זומנה אתמול (שני) לשיחת נזיפה במשרד החוץ, וזאת עקב התבטאותו של השגריר הצרפתי בארצות הברית, ג'ראר ארו, שהגדיר את ישראל כ"מדינת אפרטהייד".

ארו, שכיהן כשגריר ארצו בישראל בין השנים 2003 ו- 2006, אמר את הדברים בראיון שערך עם המגזין האמריקני "אטלנטיק" לפני כשבוע וחצי לרגל פרישתו מתפקידו. בהתייחסו ל"עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל האמריקני האמורה להתפרסם בקרוב, העריך הבכיר הצרפתי כי "ב- 99%" היא צפויה להיכשל. לדבריו, הבעיה באפשרות ההגעה להסדר בין ישראל והפלסטינים טמונה ב"חוסר הפרופורציה של הכוח" ביניהם, "כך שהצד החזק יותר עשוי להסיק כי אין לו אינטרס לעשות ויתורים". ארו הוסיף כי בעיה נוספת נובעת מהעובדה ש"הסטטוס קוו נוח מאוד לישראל, בגלל שהם יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. יש להם את הגדה המערבית, אך בה בעת הם לא צריכים לקבל את ההחלטה הכואבת בנוגע לפלסטינים – או להפוך אותם לחסרי מדינה לחלוטין או להפוך אותם לאזרחי ישראל. הם לא יהפכו אותם לאזרחי ישראל, כך שהם יצטרכו להפוך לרשמי את המצב שאנו מכירים, שהינו אפרטהייד. תהיה מדינת אפרטהייד באופן רשמי. למעשה הם כבר מדינת אפרטהייד".

את שיחת הנזיפה עם השגרירה הצרפתית בתל אביב קיימה סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, ד"ר רודיקה רדיאן-גורדון. בהודעה שהוציא משרד החוץ נאמר: "מחינו בתוקף על דבריו".

בשגרירות הצרפתית בישראל הביעו פליאה על זימונה של לה גאל לשיחת הנזיפה. גורם בשגרירות מסר לכאן חדשות כי "גם שגרירי ישראל לשעבר בצרפת התבטאו לאחר שיצאו לפנסיה באופן בעייתי, והשגריר הישראלי בפריז לא זומן על כך לשיחת נזיפה".

ארו עצמו טען היום, באמצעות הטוויטר, כי לא התכוון לטעון שישראל היא מדינת אפרטהייד, אלא התייחס למציאות שנוצרה ביהודה ושומרון החל מ- 1967. "ישראל, כמובן, אינה מדינת אפרטהייד", כתב הבכיר הצרפתי, אך הדגיש כי אינו חוזר בו ותהה: "מדוע הנושא הזה מושך כל כך הרבה להט משני הצדדים?".

תגיות:משרד החוץצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה