חדשות בארץ

"מתחייב אני": הכנסת ה-21 יוצאת לדרך

בשעה זו מתכנסים 120 חברי הכנסת להשבעת אמונים. לראשונה בהיסטוריה של המדינה הצעירה בכנסת זו נחקק שיא של 49 חברים חדשים

הכנסת ה-21 מושבעת ( צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)הכנסת ה-21 מושבעת ( צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

על רקע המגעים הקואליציוניים: היום (שלישי) בשעה 16:00 נפתחה רשמית ישיבת הכנסת הראשונה של הכנסת ה-21, כשבמהלך הדקות הקרובות יושבעו 120 חברי כנסת לתפקידם. עם פתיחת הישיבה, נשמעו תרועות החצוצרה שמסמלים את התכנסותה הראשונה של הרשות המחוקקת.

ראשיתו של היום החגיגי החל בשעה 8:00 בבוקר, אז חולקו תעודות חבר כנסת לכלל חברי המפלגות שיכנסו לבית הנבחרים הישראלי. בהמשך היום התקיימו ישיבות סיעה, שלאחריהן יתכנסו הנבחרים המיועדים עם בני משפחותיהם במרפסות טרקלין שאגאל. לפני שעה קלה נערך טקס קבלת פנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת, כשבשעה 15:45 חתם הנשיא לראשונה ב"ספר הנשיאים", שהושק היום, בו יברכו מעתה נשיאי ישראל את חברי הפרלמנט ביום השבעתם.

לראשונה בתולדות הכנסת, בכנסת המוקמת יכהנו 49 חברי כנסת חדשים, מספר שיא של חברים חדשים. רוב החברים הטריים, 24 במספר, נמנים על מפלגת כחול לבן, בראשותו של הפוליטיקאי החדש, בני גנץ. גם במפלגת השלטון בראשותו של בנימין נתניהו הצטרפו מספר 11 חברים חדשים. שאר הנבחרים הטריים נמנים על יתר המפלגות: איחוד מפלגות הימין (3), רע"מ בל"ד (3), העבודה (2), יהדות התורה (2), ישראל ביתנו (2), ש"ס (1) וחד"ש תע"ל (1).

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בנאומו כי "רק קיומו של ויכוח אמיתי מהווה את זכות הקיום של הבית הזה, רק בכוחו להבטיח את חוסנה של הדמוקרטיה ומדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אנחנו בעיצומה של מלאכת הרכבת הממשלה. זאת עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים - גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני.

"במקביל אנחנו מתחילים את הפעולות הנדרשות בכנסת. אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם כל השרים והח״כים ואשתדל לעשות זאת בימים הקרובים.

"ישבתי עם רעייתי מרותק לסיפורי מדליקי המשואות. רק אחרי ששומעים את הסיפורים ניתן להבין את גדולת היום הזה והמעמד הזה של כנסת ישראל ועצמאות ישראל. אני אומר זאת בהתרגשות גדולה, שהיא מכבדת את כולנו ונותנת את המשמעות העמוקה ביותר לתקומה. הדבר הראשון הוא לברך את כולכם על היבחרותנו". ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להציע מועמד לראשות הכנסת, יולי - אני מאחל לך שתעבור את ההצבעה בהצלחה".

בישיבת סיעת כחול לבן אמר בני גנץ כי "כל שלטון חייב בלמים ואיזונים ובכל דעה חשוב שתשמע דעה אחרת". לדברי גנץ: "נדאג לבצר את הדמוקרטיה הישראלית ולא נסכים להפוך את כנסת ישראל למבצר משפטי ולעיר מקלט למי שעבר על החוק". גנץ, שצפוי לכהן כראש האופוזיציה, הצהיר כי "נתמוך במה שנכון ונתנגד נחרצות היכן שצריך ונדע להשוות ולסדר את הדברים כפי שהם".

בשיחה עם 'חברת החדשות' נשאל גנץ על עתידה הפוליטי של מפלגתו, על רקע הטענות לאי-יציבות בתוך המפלגה. "מאוד טבעי שאנחנו בודקים את עצמנו", אמר. "ההישג שלנו חסר תקדים, אנחנו המפלגה הגדולה בכנסת, אי אפשר להגיד שזה לא הישג, אבל כל דבר צריך ללמוד ממנו. אני חושב שהדבר המרכזי ביותר בכנסת הקרובה יהיה לשמור על המבנה הנכון של ישראל מהבחינה הדמוקרטית של ישראל". בהתייחס לעמדות המפלגה בנוגע לסוגיות מדיניות-ביטחוניות, אמר גנץ: "אנחנו נשמע את התוכניות המדיניות, היכן שנכון נתמוך, היכן שצריך להתנגד נעשה כהבנתנו".

תגיות:הכנסת ה-21השבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה