חדשות יהדות

תפילת המונים בקבר יהושע בן נון

אלפי מתפללים הגיעו אל הכפר כיפל חארס בשומרון, לרגל יום ההילולה של יהושע בן נון המצוין בכ"ו בניסן. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר אלפי שנים – לא ישכח את שורשיו ואת אדמתו"

קבר יהושע בן נון, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)קבר יהושע בן נון, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

למעלה מ- 8,000 מתפללים הגיעו אמש (שלישי) לקברי יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כיפל חארס שבשומרון, המזוהה עם תמנת חרס המקראית. הכניסה למתחם נועדה לציין את יום הזיכרון ליהושע בן נון, שעל פי המקורות חל בכ"ו בניסן. לוחמי צה"ל, משטרת ישראל ואנשי המנהל האזרחי אבטחו את המתפללים. התפילות התקיימו כסדרן, מבלי שנרשמו אירועים חריגים.

בין אלפי המתפללים שהגיעו אל המקום היו: רב השומרון הרב אליקים לבנון, הרב דודי דודקביץ', הרב בניהו שמואלי, הרב ישראל אביחי, האדמו"ר מקופישניץ, הרב יעקב עדס, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני ואישי ציבור נוספים. את הכניסה ליוותה חטיבת אפרים, שאפשרה למתפללים להיכנס רגלית לכפר בבטחה.

דגן, שנשא דברים במקום, קרא לכנסת החדשה, שהחלה אתמול את פעילותה, ולממשלה החדשה שתוקם בקרוב "לקבל כוחות וללמוד מיהושע בן נון מנחיל הארץ, להקים יישובים חדשים ולהחזיר את יישובי צפון השומרון שנעקרו". הוא הדגיש כי "עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר אלפי שנים – לא ישכח את שורשיו ואת אדמתו. אנחנו, תושבי השומרון, נהיה כאן על המשמר לשמור על המקומות הקדושים ולשמור על האדמה הזו למען הדורות שיבואו אחרינו".

הרב אליקים לבנון אמר: "אנחנו מברכים את כל המוני בית ישראל ביום ההילולה של יהושע בן נון, כובש ארץ ישראל. מברכים את המוני עם ישראל שתתקבלנה תפילותינו, ושממשלת ישראל תקום, ותהיה ממשלה אחת מאוחדת שתפעל למען התורה, למען ההתיישבות, למען הארץ. בעזרת השם, מכוחו של יהושע בן נון תיבנה התורה ותיבנה הארץ במהרה בימיו".

ראש מועצת עמנואל, אליהו גפני, הביע את התרגשותו מהמעמד ברוב עם: "השומרון התברך בכאלה מקומות קדושים, שהמורשת של עם ישראל התחילה פה. אנחנו קוראים לעם ישראל לבוא לפה".

סגן יובל הרמן, סגן קצין ההגנה המרחבית של חטיבת אפרים, ציין כי החטיבה מלווה ומאבטחת את הכניסה אל הקברים מספר פעמים בשנה, כדי לאפשר לכל מי שרוצה להגיע אליהם ולהתפלל בבטחה: "הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז, באבטחה מלאה של לוחמי צה״ל, מג״ב ובשיתוף משטרת ישראל, בהיערכות ובתכנון מקדים. נמשיך לפעול כדי לאפשר כניסה למתחם קבר בן נון לצד שמירה על בטחון תושבי הגזרה והמבקרים".

תגיות:יהושע בן נוןהשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה