נטורופתיה ורפואה טבעית

יורדים במשקל: כך תזהו דיאטות מסוכנות

שוק "דיאטות הפלא" פורח כיום, אך המחיר עלול להיות יקר - הן המחיר הכספי והן המחיר הבריאותי. איך תזהו את הדיאטות הבעייתיות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דיאטות רבות מתפרסמות שוב ושוב. מי לא רוצה לרזות? כמה הייתן מוכנות לשלם כדי להיות רזות, בריאות, חזקות וחיוניות?

כשזה נוגע לבריאות שלנו, אנחנו מוכנות לעשות הכול.

ברור לכולם שאין פתרונות קסם. לפעמים אנחנו מדמיינים להתעורר מחר רזים, וזו הנקודה שבה משחק שוק "דיאטות הפלא", והרבה משלמים מחיר בריאותי וגם כספי.

איך נזהה דיאטות מסוכנות?

דיאטה שמבוססת בעיקרה על צריכת מוצר מסוים. עצם יצירת התלות אינה בריאה ואינה מומלצת. מה יקרה ביום שבו לא תוכלו לרכוש את המוצר? חישבו על זה.

כשהדיאטה מבטיחה ירידה מהירה במשקל. הרזיה מהירה תגרום לנזקים בטווח הקצר, כמו עייפות

וחולשה, ולטווח הארוך - אובדן מסת שריר ופגיעה בשריפת קלוריות.

כשדיאטה לא מלווה בפעילות גופנית. בתהליך ההרזיה, הספורט חשוב כדי לשמור על מסת שריר.

דיאטה בשילוב כדורי הרזיה. במקרה הטוב מדובר במרמה, במקרה הרע - בתופעות לוואי שעשויות להופיע אחרי נטילת הכדורים. במהלך השנים נכנסו ויצאו מהשוק סוגים שונים של כדורי הרזיה, ורבים מהם נאסרו לשימוש עקב נזקים שיצרו.

דיאטה שמבטיחה לדכא תיאבון. כל חומר שמדכא תאבון פועל על מערכות במוח ששם מתקיים ויסות התיאבון. תכשיר שמדכא תיאבון צריך לעורר חשד.

דיאטה שמגבילה את צריכת הקלוריות ל-1200 ביום. דיאטה כזו עלולה להיות מסוכנת. חישבו על כך: הייתכן כי אישה המנהלת אורח חיים, שבו היא יושבת רוב שעות היום, תצרוך את אותה כמות קלוריות כמו אישה שמנהלת אורח חיים עם יותר תנועה?

עיסוק בדיאטות עשוי להוביל להתפתחות של הפרעות אכילה שונות. הבסיס לעיסוק כזה הוא דימוי גוף שלילי – מחשבה שלילית על גופנו, הנובעת מהשוואה לנורמה ולסביבה. מקורן של הפרעות אכילה למיניהן הוא תמיד בדיאטות שהתחילו באופן נורמטיבי, אך התגלגלו לדיאטה הרסנית לגוף ולנפש.

רוצות להוריד במשקל? עשו זאת בחוכמה. אל תלכו שולל אחרי דיאטות טרנדיות כאלו ואחרות. לימדו לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין את ההשפעות הפוטנציאליות של הדיאטות על בריאותכן. אכלו תפריט מאוזן בלי לספור קלוריות ולמדוד כמויות – פעמים רבות, בהפרעות אכילה, הדקדוק בכמויות הוא גורם מרכזי לבעיה. ודאו כי התפריט מתאים לאורח החיים שלכן, ותרזו בעז"ה בצורה בריאה.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:דיאטהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה