חדשות בארץ

ליצמן בטקס יום הזיכרון: "כואבים ומוקירים את הנופלים במערכות ישראל"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, השתתף בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בקריית גת, וקרא פרק תהילים לעילוי נשמת הנופלים. בנאומו בטקס הוא קרא לקירוב לבבות בין חלקי העם והדגיש את המחויבות למען המשפחות השכולות

ליצמן, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ליצמן, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, השתתף היום (רביעי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בבית העלמין הצבאי בקריית גת. ליצמן הניח זר במקום, קרא פרק תהילים לעילוי נשמות הנופלים ונשא דברים בשם ממשלת ישראל.

"יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום בו הזיכרון הכואב והמדמם מאחד את כולנו", פתח ליצמן את נאומו. "העלאת זיכרון הנופלים מסירה את המחיצות בתוכנו לטובת אלו שמסרו את נפשם בשביל כולנו. ביום הזה אנו מרכינים ראש בפני משפחות השכול. זוכרים, כואבים ומוקירים את הנופלים במערכות ישראל".

"בעומדנו היום לרגלי קברי חללי צה"ל, שמסרו נפשם לטובת העם היושב בציון, אנו מזכירים לעצמנו לנצח: איננו ניצבים מול מצבות דוממות. כל מצבה הינה עדות למסכת חיים שנקטעה, לפתיל שנגדע באיבו. כל שם שנחרט על האבן מקפל בתוכו סיפור של גבורה, מסירות נפש, עוז רוח ואהבת ישראל".

בפנותו אל המשפחות השכולות אמר סגן השר: "אני יודע כי אין גבול לכאבכן. ברור לי שאין מנוח לסבלותיכן. אין מילים שינחמו אימא או אבא, אח או אחות, שאיבדו את יקירם לבלי שוב. הזיכרונות שצפים, הגעגועים שלא מרפים, והלילות הקשים ממחשבות ודמעות על האהובים שלא חזרו הביתה. אך עליכן לדעת כי אינכן לבד. עם שלם עומד אתכן יחד, כואב ומיוסר, זוכר ומוקיר את תרומתם הגדולה של יקיריכן, ואתכן, משפחות יקרות, שנתנו את היקר להן מכל לטובת עמנו ומולדתנו. ביום הזה נדגיש שוב את המחויבות של כולנו, אזרחים וגורמים ממלכתיים כאחד, למען משפחות השכול".

ליצמן ציין כי למרות 71 שנות קיומה של מדינת ישראל וההישגים הרבים שצברה, "עוד לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה. אנו עדיין מצויים בעיצומה של מלחמה על עצם קיומנו. רבים חללים הפילה מלחמה זו: לוחמים, אזרחים, אבות ואמהות, זקנים וטף – 'דמים בדמים נגעו'". הוא הוסיף כי יום הזיכרון מהווה הזדמנות להדגשת המאחד בין חלקיה השונים של החברה: "אויבינו הרוצים לכלותנו אינם מבדילים בינינו. גורל אחיד לכולנו. כמה מצער ונורא שבימים אלו שוב פגשנו את כאב השכול ואובדן החיים בקרב משפחות מיוסרות, שאיבדו את יקיריהן בידי שונאינו המחבלים. כמה סמלי הוא שארבעת הנרצחים בסבב הלחימה האחרון מייצגים את כלל אזרחי ישראל כמעט מכל האוכלוסיות. משה פדר, פנחס מנחם פשווזמן, זאיד אל-חמאמדה, משה אגדי – השם יקום דמם".

"בשמם של הנופלים והנופלות ולזכרם של חללי ישראל, נפעל לקירוב לבבות, לאחדות בין חלקי העם, ולחיבור בין האוכלוסיות השונות בארץ ישראל. בשעה זו נתייחד עם חללי צה"ל, נישא תפילה לעילוי נשמותיהם ונביע מחדש את מחויבותנו לא רק לזכרם, אלא גם למען בני משפחותיהם, הנושאים בלבם את כאב האובדן. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים", חתם ליצמן את דבריו.

תגיות:יום הזיכרוןיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה