חדשות בארץ

ביקורת קשה על הפרקליטות והשב״כ: הקטין שעונה לא יורשע בפרשת דומא

אחרי 4 שנים שבהם פרקליטות המדינה נלחצה לקיר כאשר ננזפה קשות על ידי בית המשפט בעקבות שיטות חקירה פסולות שננקטו כנגד קטין, היום הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו לא יורשע הקטין בקשר כלשהוא ברצח משפחת דוואבשה בדומא

השריפה בבית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: פלאש 90)השריפה בבית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: פלאש 90)
אא

בתום 4 שנים של חקירות ועינויים, היום (ראשון) חתמה פרקליטות המדינה הסדר טיעון עם סנגוריו של הקטין א׳, החשוד בהצתת משפחת דוואבשה בדומא ב-2015, ולפיו יימחק מסעיפי האישום חלקו בפרשת דומא.

על פי הסדר הטיעון, שאושר היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, תחת הסרת הסעיף המאשימו במעורבות בפרשת דומא, הקטין הודה והורשע במעורבות במעשי תג מחיר בארבעה פשעי שנאה אחרים. הוסדר כי הפרקליטות לא תבקש יותר מחמש שנות מאסר וחצי.

כזכור, בעקבות פסילת בית המשפט את ההודאות שהוצאו מהקטין בעינויים חריגים, כתב האישום המקורי לא ייחס לקטין את מעשה הרצח של שלושת בני משפחת דוואבשה - ההורים סעד וריהאם והבן עלי – כי אם קשירת קשר לביצוע פשע עם הנאשם המרכזי, עמירם בן אוליאל, שמשפטו ממשיך. על פי הדיווחים, הקטין עונה ב-3 הזדמנויות שונות.

אלא, שהיום נקבע כי גם סעיפים אלה יימחקו מכתב האישום וכי ינוקה שמו מכל מעורבות באירוע בדומא. כאמור, לפי ההסכם, הפרקליטות לא תדרוש יותר מ-5 שנים מאסר, אך צפוי כי היא תדרוש את המרב שהיא יכולה ומשכך נערכים צוות פרקליטיו של הקטין להיאבק להבאת שחרורו האפשרי, זאת לאחר ריצוי מאסר של 3 שנים. 

עורך דינו של א׳, שבשעת ביצוע המעשה היה קטין, עדי קידר אמר לאחר הודעת בית המשפט: "כתב האישום שהוגש לבית המשפט במסגרת עסקת הטיעון הוא תולדה של אותה החלטה תקדימים של בית המשפט שפסל את ההודאות וקבע כי הן הוצאו תוך אלימות קשה. בית המשפט העביר ביקורת קשה על הפרקליטות והשב"כ.

"אין בהסדר ובכתב האישום המתוקן לקשור אותו לנאשם המרכזי, שאנחנו מקווים מייחלים לזיכויו מהמיוחס לו", הוסיף, "דבר נוסף שנמצא בבסיס השיקולים לנסות ולשקם את הפצעים שפצעו בנאשם חוקרי השב"כ, פיזית ונפשית, לאחר שהפגינו כלפיו אלימות". הפרקליט ציין כי "מי שקורא את כתב האישום, רואה שהוא מנותק מהפרשה של דומא. הגיע הזמן שא' יוכל לנסות להשתקם ואנחנו מקווים שיוכל לשתף אתכם בזוועות שעברו עליו בחקירות".

משרות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "במסגרת ההליך המשפטי בעניינו של הקטי הנאשם בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא, הודה היום הנאשם במעורבות המיוחסת לו בביצוע הפיגוע בו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה. הודאת הנאשם נתנה לאחר שלאורך כל ההליך טען כי אין לו שום קשר לפיגוע בדומא ושמסר הודאת שקר רק בגלל תנאי חקירתו. במסגרת טיעוניה לעונש, תבקש המדינה להחמיר בעונשו של הקטין, לנוכח התוצאות הקשות של קשירת הקשר בה הודה. במקביל להרשעה זו, נמשך משפטו של עמירם בן אוליאל, הנאשם בביצוע מעשה הרצח עצמו".

כזכור, ביולי אשתקד דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישה הפרקליטות בנוגע להודאותיו ופסק כי הקטין ישוחרר למעצר בית. קביעתו של העליון מצטרפת לקביעת בית המשפט המחוזי ביום חמישי על שחרורו המיידי למעצר בית של הקטין, כאשר נקבע כי יוצמד לו אזיק אלקטרוני. 

לפי הודעת בית המשפט במרץ, מצבו הנפשי של הקטין התדרדר באופן חריף וזאת לנוכח העינויים הקשים שעבר, שבעקבתם נאלץ להזדקק לטיפול תרופתי.

תגיות:פרשת דומאפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה