חדשות בארץ

דיווחים: הכסף הקטארי נכנס לרצועת עזה

השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, הגיע לרצועה על מנת להעביר את המענק בסך 30 מיליון דולר שקטאר הבטיחה לתת במסגרת ההבנות שהושגו בין ישראל וארגוני הטרור

חלוקת כסף קטארי ברצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)חלוקת כסף קטארי ברצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

שליחה של קטאר לעזה, מוחמד אל-עמאדי, נכנס הלילה (שני) לרצועה על מנת להעביר את המענק בסך 30 מיליון דולר שהובטח על ידי האמירות. כך דיווחו אמצעי התקשורת בעזה. אל-עמאדי אמור לפקח על חלוקת הכסף יחד עם שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב. חלק מהכסף יגיע לידי חמאס, והשאר יוקצה לטובת פרויקטי תשתית של האו"ם ברצועה.

חלוקת הכסף הקטארי היא חלק מההבנות שהושגו בין ישראל וארגוני הטרור בתיווכם של מצרים והאו"ם. אתמול פתחה ישראל את מעבר הסחורות כרם שלום ומעבר ארז לתנועה, וזאת 6 ימים לאחר סיומו של סבב הלחימה האחרון שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראלים. ביום שישי האחרון נפתח מרחב הדיג בעזה ל- 12 מייל ימיים.

על פי הדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", בהמשך תהליך יישום ההבנות צפויה הגדלתו של מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים. בנוסף, ישראל תסיר את ההגבלות שהוטלו על הכנסת סחורות לרצועה, יוגדלו מספר אישורי הייצוא מהרצועה, ותתאפשר הכנסת דלק במימון קטארי לצורך הפעלת תחנת הכוח. בתמורה התחייבו ארגוני הטרור להפסיק את ההתקפות על ישראל, לרסן את ההפגנות על גדר המערכת ולחדול משיגור בלוני הנפץ.

כזכור, בשבוע שעבר – יום לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, בתום סבב הלחימה שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראלים – הודיע משרד החוץ של קטאר כי שליט המדינה, האמיר תמים בן חאמד, הורה להעביר לפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה סיוע בסך 480 מיליון דולר. על פי ההודעה, 300 מיליון דולר מתוך הסכום יועברו לרשות הפלסטינית בצורה של מענקים והלוואות "על מנת לתמוך את תקציב הבריאות והחינוך". 180 מיליון דולר נוספים יוקצו לסיוע הומניטרי דחוף עבור פרויקטים של האו"ם ועבור תמיכה באספקת החשמל לפלסטינים.

תגיות:רצועת עזהקטארמוחמד אל-עמאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה