חדשות בארץ

גנץ בנאום ראשון בכנסת: "ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה"

על רקע הדיווח לקרע אפשרי בין מנהיגי כחול לבן, גנץ ולפיד, יו"ר כחול לבן עולה למתקפה חריפה כנגד ראש הממשלה. גנץ: "לא זזים מכאן"

גנץ בנאומו בכנסת, היום (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)גנץ בנאומו בכנסת, היום (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שבועיים לאחר השבעתו כחבר כנסת, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נשא היום את נאום הבכורה שלו בכנסת ישראל כשהוא מבטיח כי מפלגתו תהווה אופוזיציה חזקה לקואליציה הנרקמת בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "נשוב ונברך את נתניהו על הישגו אבל נזכיר לו: אנחנו לא זזים מכאן", הצהיר גנץ כשהוא מבטיח להיאבק בניסיונות הליכוד לצמצם את כוחה של מערכת המשפט. 

"אני עומד כאן בפניכם - נרגש. היום נפתח באופן רשמי פרק חדש של חיי", פתח גנץ את נאומו והוסיף: "המסלול שעברתי, בין כפר אחים לכפר הירוק, משורות הצנחנים ללשכת הרמטכ"ל, הכשיר אותי. עם כל רגב וכל שעל, עם כל לילה ארוך של קרב וכל בוקר מפכח של בחינת מאזן הכוחות - לשרת את ארצי".

"עם עזיבתי את המערכת הצבאית, הבנתי אט אט כי זוהי התכלית שלי", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "בפשטות, אין דבר אחר שאוכל לעשות, שארצה להקדיש לו את חיי - מלבד עמי, מלבד החברה בה אני חי. אחרי 38 שנים שבהן שירתי את מדינת ישראל במדי צה"ל, אני שב, בתחושת זכות גדולה, לשרת אותה כחבר בכנסת ישראל. אני שב לשרת את המדינה ויוצא למאבק על דמותה, על נפשה ועל צלמה של מדינת ישראל".

"אינני עומד כאן לבדי, אינני עומד כאן רק בשמי. אני עומד כאן בשם 1,125,881 הנשים והגברים אשר הצביעו כחול-לבן. אל הבית הזה מסתכלים למעלה ממיליון ישראלים אשר הצביעו עבור שלום פנימי, עבור שלום חיצוני ועבור אחדות, אחווה ודרך ארץ. יש למעלה ממיליון בוחרים - מכל שכבות החברה הישראלית, ללא הבדל דת גזע ומין, שהצביעו עבור מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת ומשגשגת", הבהיר. לדבריו, " גם מרבית אלו שלא הצביעו כחול לבן מעוניינים ביושרה, בממלכתיות ובשימור החוק".

בשלב זה עלה יו"ר כחול לבן למתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו. "עומדים כאן למעלה ממיליון פטריוטים, שבונים, משרתים ואוהבים את המדינה אבל מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע. כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות".

לדברי הפוליטיקאי הנכנס, "מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים. מגיע לה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק".הוא הוסיף כי הסכנה שעורבת לישראל נשקפת בדמות "איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי בחברה הישראלית. כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת".

"כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכול", טען. "כשרה"מ ממנה את איש אמונו כיועמ"ש ואחר כך תוקף אותו כאשר הוא מבצע את חובתו, זה מעיד כי הממנה מצפה לנתין צייתן ולא למשפטן מקצוען: האינטרס האישי גובר על השיקול הממלכתי".

יו"ר כחול לבן הבטיח לעמוד בחזית המאבק בקואליציה כאשר פירט את התכניות לקדנציה הבאה: "אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה".

"כחול לבן כאן כדי להזכיר כי האופוזיציה אינה בבחינת מיעוט נדרס אלא אלטרנטיבה שלטונית. אני בטוח כי בשנים הקרובות, נמשיך להכין את השטח, לעבוד את השדה הציבורי והפוליטי, לזרוע, גם בעת קושי, ואפילו בדמעה לעיתים, אך לא נוותר ונזכור - שיבוא היום, והוא לא רחוק, בו ברינה נקצור", הצהיר גנץ.

מוקדם יותר היום דווח כי ללא תיאום עם יו"ר המפלגה, יצא מספר 2 להנהגה, יאיר לפיד, למסיבת עיתונאים, בה תקף את חוק החסינות לראש הממשלה. על רקע זה דווח בהמשך כי המפלגה ביטלה את ישיבת הסיעה שתוכננה להיום. בתגובה, מצד לפיד התקבל הכחשה גורפת בו טען כי"אין שום מתיחות - הישיבה בוטלה בשל אילוצי לו"ז. בני ידבר בהשבעה, תקשיבו לו".

תגיות:בני גנץכחול לבןהכנסת ה-21

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה