חדשות בעולם

בעקבות הלחצים: האיחוד האירופי הודיע כי יבדוק את ספרי הלימוד הפלסטינים

בשל חשד להסתה ולאלימות, האיחוד האירופי, המממן הגדול של מערכת החינוך הפלסטינית, הודיע כי יבחון מקרוב את ספרי הלימוד הפלסטינים. מוגריני: הסתה לאלימות מחריפה מאוד את חוסר האמון בין הקהילות"

מטה האיחוד האירופי בבריסל (צילום: שאטרסטוק)מטה האיחוד האירופי בבריסל (צילום: שאטרסטוק)
אא

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הודיעה היום (רביעי) על פתיחה בחקירה מקיפה של כל ספרי הלימוד הפלסטינים אשר תקבע האם הם מכילים תכנים המסיתים לאלימות ושנאה. האיחוד האירופי מקדיש את רוב כספי הסיוע של קרן PEGASE, סך של 360 מיליון אירו, למשרד החינוך הפלסטיני. בנוסף, ארגון החינוך של האו"ם, אונר"א, קיבל תרומת ענק מהאיחוד בסך של 178 מיליארד דולר, אשר הועבר רובו ככולו למימון בתי ספר פלסטינים של הארגון אשר עושים שימוש באותה תכנית לימודים.

"ניתן לאשר כי מתוכנן מחקר אקדמי על ספרי לימוד פלסטיניים. הכספים הדרושים לכך הוקצו בתקציב 2019", כתבה מוגריני בתשובה רשמית לשאילתה שהוגשה על ידי חברת האיחוד האירופי, מריאנה פטיר. "המחקר יבוצע על ידי מכון מחקר עצמאי-בינלאומי מוכר. בימים אלו נערכת מסגרת המחקר, במטרה לזהות הסתה אפשרית לשנאה ולאלימות, ולאי-עמידה בסטנדרטים של אונסק"ו לשלום וסובלנות בחינוך. הסתה לאלימות אינה עולה בקנה אחד עם קידום פתרון שתי המדינות, ומחריפה מאוד את חוסר האמון בין הקהילות".

הודעת שרת החוץ של האיחוד מגיעה בשל העלאת המודעות בנושא שבאה בעקבות קמפיין ומחקר של מכון IMPACT-se, שהציג את ממצאיו בפני בכירי הנהגת האיחוד האירופי. לפי המכון העצמאי, ספרי הלימוד הפלסטינים שנכנסו בספטמבר 2018 לתכנית הלימודים, מכילים מסרים אלימים המעודדים ג'יהאד, אלימות, דמוניזציה והסתה כנגד מדינת ישראל והיהודים. לדבריהם, חומר הלימודים הפסול, שכאמור עבר הקצנה משמעותית בשנה האחרונה, נמצא בכל תחומי הלימודים, החל במתמטיקה וכלה בפיזיקה. באותו החודש הצביעה ועדת התקציב של האיחוד על הקפאה של 15 מיליון אירו של כספים שהוקצו לחינוך ברשות הפלסטינית. במסגרת ההצבעה על החוק, הזמין האיחוד את חברי המכון להציג את ממצאיו בפניו, כשלדיון הוזמן גם סגן שר החינוך הפלסטיני, שנדרש להסברים. באפריל אותה שנה הועבר החוק באופן סופי.

לבד מהאיחוד, עוד מדינות הוציאו לאחרונה הודעה דומה. חוק המונע שימוש לרעה בכספי המיסים הבריטיים לטובת לימודי חומרי שנאה, עבר בקריאה ראשונה בפרלמנט הבריטי בינואר האחרון. בדצמבר הודיעה הממשלה הגרמנית על מחקר שיבחון את ספרי הלימוד הפלסטינים החדשים.

לדברי מנכ"ל המכון, מרכוס שף: "האיחוד האירופי הוא התורם הכספי הגדול ביותר למשרד החינוך הפלסטיני. אבל כספי משלמי המסים האירופאיים והרצון הטוב של האיחוד עוברים התעללות במשך שנים, כאשר דורות שלמים של צעירים פלסטינים עוברים תהליך רדיקליזציה באופן שיטתי. אין תירוץ ואין שום הצדקה. הרשות הפלסטינית לוקחת מאות מיליוני יורו ובתמורה מחנכת מיליוני ילדים לאלימות, שנאה וג'יהאד. אנו מקווים שהבדיקה המעמיקה של האיחוד האירופי בנושא, תסייע לשים קץ להתעללות הזו בילדים ותאפשר סוף סוף לפלסטינים צעירים לקבל חינוך משמעותי לשלום וסובלנות".

שף הוסיף: "לאחר הבחירות הקרובות לפרלמנט האירופי, המכון יתדרך חברי פרלמנט חדשים ובכירים נוספים בנציבות האירופית בנוגע לתכנית הלימודים החדשה של הרשות הפלסטינית ויפעל שהאיחוד האירופי יפרסם דו"ח הוגן וקפדני על תכני הספרים הפלסטינים שיעלה בקנה אחד עם הערכים האירופים".

תגיות:האיחוד האירופיהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה