חדשות בארץ

סערה: סטודנטים מוסלמים באוניברסיטת תל אביב, דורשים חדרי תפילה קבועים בקמפוס

סערה באוניברסיטת תל אביב לאחר שסטודנטים מוסלמים ביקשו מהנהלת האוניברסיטה להקצות חדר קבוע לתפילות בעבורם - אך נענו בשלילה. הנהלת האוניברסיטה טוענת כי חדר התפילה ניתן לסטודנטים באופן זמני לרגל הרמדאן בלבד, והתריעה כי אין בכוונתה להפוך את ההסדר הזמני לקבוע 

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סערה באוניברסיטת תל אביב לאחר שסטודנטים מוסלמים ביקשו מהנהלת האוניברסיטה להקצות חדר קבוע לתפילות בעבורם - אך נענו בשלילה. הנהלת האוניברסיטה טוענת כי חדר התפילה ניתן לסטודנטים באופן זמני לרגל הרמדאן בלבד, והתריעה כי אין בכוונתה להפוך את ההסדר הזמני לקבוע. 

לפני מספר שבועות פנו סטודנטים מוסלמים הלומדים באוניברסיטת תל אביב להנהלה, בבקשה להקצות להם חדר ייעודי לתפילות לרגל חודש הרמדאן. הנהלת האוניברסיטה הסכימה לכך אך הודיעה כי מדובר בסידור זמני וכעת מסרבת בתוקף להפוך את ההסדר לקבוע - למורת רוחם של הסטודנטים הערביים. 

על פי הדיווח ב'הארץ', הסטודנטים קיבלו שני חדרי תפילה לפני כשבועיים לצורך תפילות הרמדאן, אך ההסדר אמור להסתיים ברביעי ביוני, עם סיום חודש הרמדאן. למרות שהסטודנטים ידעו כי מדובר בהסדר זמני, בעידודם של 28 חברי כנסת - הם דורשים כעת להקצות להם חדרי תפילה קבועים באזור מרכזי באוניברסיטה. "אין זה מתקבל על הדעת שלסטודנטיות ולסטודנטים המוסלמים באוניברסיטת תל אביב - אין מתחם תפילה קבוע, מכובד וראוי - בתוך שטח הקמפוס", כך אמרה ח"כ יעל גרמן מסיעת 'כחול-לבן'. 

"אנחנו מתפללים חמש פעמים ביום במהלך כל השנה", כך אמר מוחמד חלאילה, סטודנט לרפואת שיניים באוניברסיטה. "לרמדאן אין שום ייחודיות". 

תגובת הנהלת האוניברסיטה: "בשנה שעברה העמידה האוניברסיטה לרשות הסטודנטים בחודש הרמדאן מתחם תפילה נוסף בקמפוס, שהוגדר מראש כזמני, בשטח אשר תוכנן לשיפוץ למטרה אחרת. כפי שהתחייבה גם השנה, לקראת חודש הרמדאן העמידה האוניברסיטה בימים אלו לרשות הסטודנטים שני חדרי תפילה נוספים בקמפוס, מעבר לחדר התפילה הקבוע במעונות". 

תגיות:מוסלמיםאוניברסיטהתפילהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה