עובדות שלא ידעתם

הידעתם איפה יש גשר אקרובטי מתקפל?

במה ניגנו לפני הגיטרה, איפה יש גשר מתקפל, ומהו הנחש הקטן ביותר בעולם?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. הידעתם איזה כלי נגינה קדם לגיטרה הקלאסית? הלאוטה היה כלי פריטה שהומצא לפני המצאת הגיטרה הקלאסית. הלאוטה היתה פיתוח של העוד הערבי, וממנו גם נגזר שמה, בשיבוש. בעוד שהעוד הוא חד-קולי ומנוגן במפרט, בלאוטה נגנו באצבעות, מה שאפשר נגינה של אקורדים.

2. הידעתם כיצד אנו מצליחים להשמיע קול? מיתרי הקול הם שני שרירים צמודים שנמצאים במרכז הגרון. כשאנחנו רוצים להפיק צליל, מיתרי הקול מתקרבים זה לזה ונצמדים. האוויר שיוצא מן הריאות גורם להרעדה של רירית שעוטפת את מיתרי הקול, וכך נוצר הצליל.

3. הידעתם שבניינים יכולים להסתובב? טוב, לא בדיוק. אבל פיתוחים שמשלבים אדריכלות ורובוטיקה כבר קיימים, במטרה שבעתיד נגור בבניינים שיכולים להסתובב, כדי שאפשר יהיה להפנות את הבית לכיוון השמש וכדומה. כבר היום קיימת וילה מסתובבת בלוס אנג'לס, וגם בניין בברזיל בו 15 קומות, כשכל קומה יכולה להסתובב בעצמה. ישנן גם תוכניות להקים בניינים מסתובבים בדובאי ובמוסקבה.

4. הידעתם איך מיוצר הדונג? הדבורים מפרישות דונג מבלוטה שבצד הבטן שלהן, על מנת לבנות את חלות הדבש שבכוורת. כאשר מפיקים את הדבש מהכוורת, משתמשים בדונג שנותר בה לייצור של מגוון מוצרים, כמו נרות, משחות רפואיות ומוצרי קוסמטיקה.

5. הידעתם שבאנגליה קיים גשר מתקפל? גשר פדינגטון שבלונדון, המכונה "הגשר האקרובטי", נפתח רק בשעות מסוימות, כדי לאפשר להולכי רגל לעבור מעל לתעלה. בשאר היום, הוא נסגר באמצעות מערכת הידראולית, ונראה כמו יצירת פיסול מודרנית בצורת מתומן.

6. הידעתם איזה דג משריץ הכי הרבה צאצאים? מדובר בדג השמש, המוכר גם בשם "מולה מולה". לדג זה מראה מוזר וייחודי, ובנוסף – בכל השרצה הוא משריץ עד 300 מיליון דגיגים.

7. הידעתם מיהו הנחש הקטן ביותר בעולם? מדובר בנחש בשם לפטוטיפלופס קרלי, שאורכו מגיע ל-10 ס"מ בלבד, ורוחבו הוא ממש כמו זה של אטריית ספגטי. את הנחש הקטנטן הזה אפשר למצוא באי ברבדוס.

תגיות:גשרעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה