חדשות בארץ

גפני: ליברמן פועל להפלת נתניהו על רקע אישי

חבר הכנסת משה גפני האשים את יו"ר ישראל ביתנו כי הוא משתמש בחוק הגיוס כדי למנוע את הקמת הממשלה: "הוא פשוט לא רוצה את נתניהו". גפני דחה בתוקף את טענותיו של ליברמן כי המפלגות החרדיות דורשות לכונן מדינת הלכה: "מאיפה הוא לקח את ההבל הזה?"

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), האשים את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי הוא פועל להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע פרסונלי.

"העברתי הרבה חוקים בכנסת", אמר גפני בראיון לליאת רגב בכאן רשת ב', "ולא היה דבר כזה שאין שינוי בין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה והשלישית. בשביל זה קיימת הוועדה שדנה בחוק. לבוא פתאום עם מין דיקטטורה כזו ולהגיד 'מה שהיה זה מה שיהיה'? הרי הוועדה כלל לא דנה בחוק. נכון שתמכנו [בהעברת החוק בקריאה ראשונה], כי אמרנו שנעשה את השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית, על מנת שלא יעבור המועד של בג"ץ. אמרנו שנעשה שינויים. פתאום הוא בא ואומר 'לא בא בחשבון'. הוא פשוט לא רוצה את נתניהו, לכן הוא גם פרש לפני כמה חודשים – ולא בגלל חוק הגיוס".

"חוק הגיוס הוא תירוץ ברור לחלוטין", הוסיף גפני. "אם באמת הוא היה רוצה חוק גיוס נורמלי שיתנהל כמו שצריך – היה צריך לדון עליו בוועדה, לדון עליו הוא ואנחנו אם זו כוונתו. הוא מתכוון למשהו אחר לחלוטין, אך הוא לא יכול להגיד שהוא הולך נגד ממשלת ימין בראשות נתניהו, בגלל שבוחריו הם אנשי ימין. לכן הוא אומר כל הזמן 'לא אמליץ על מישהו אחר, רק על נתניהו', כשבסופו של דבר הוא מתכוון להפיל אותו על רקע פרסונלי. זו האמת ואין בלתה".

"מדינת הלכה? מאיפה הוא לקח את ההבל הזה?"

גפני תקף בחריפות את טענתו של ליברמן כי המפלגות החרדיות דורשות לכונן מדינת הלכה: "אני למעלה מ- 30 שנה בכנסת. הייתי בהרבה הסכמים קואליציוניים, ומעולם לא עלה על דל שפתינו או מחשבתנו לעשות פה מדינת הלכה. בקושי אנחנו מדברים על סטטוס קוו, שמשתנה לרעתנו. מאיפה הוא לקח את ההבל הזה? זה רק במוחו הקודח, והוא עושה זאת בכוונה".

יו"ר דגל התורה הבהיר כי לא נעשתה פנייה לליברמן מצד מפלגתו כדי לנסות להגיע לעמק השווה: "אנחנו לא אוהבים לדבר עם ליברמן אחרי מה שהוא אמר. לא ניתן את גבנו לזה שהוא יכה בנו".

"לא יהיה הבדל בין ליצמן וביני", הבהיר גפני בהתייחסו לטענות כי יו"ר אגודת ישראל מוביל קו תקיף יותר ממנו ביחס לחוק הגיוס. "אין מציאות כזו שיעשו לנו טריקים ושטיקים עם ליברמן. אנחנו לא חלק מהעניין – הכוונה ליהדות התורה, לא דגל התורה או אגודת ישראל. אנחנו מתואמים. גם ש"ס באותה עמדה, ולמיטב ידיעתי גם איחוד מפלגות הימין. אף אחד לא רוצה שמדינת ישראל תהיה מדינה שבסופו של דבר לא יהיו בה לומדי תורה. זה לא יכול להיות, ולא תהיה מציאות כזו".

"אנחנו לא רוצים בחירות", הוסיף גפני, "בגלל שהן לא ישנו באופן דרמטי את מה שקורה כאן, וזה גם עולה הרבה כסף, אבל אנחנו לא מפחדים מבחירות. אם נלך לבחירות, זה בגלל סיבה אחת – ליברמן לא רוצה את נתניהו". הוא ציין בדבריו כי "אין ספק" שניתן להגיע להבנות עם ליברמן על החוק – "אבל אני לא יודע באיזה עץ הוא נמצא, לא יודע מה הוא מציע וזה בכלל לא רלוונטי. לא מדובר על חוק שאי אפשר לחוקק אותו ושהוא בעייתי. אנחנו התפשרנו הרבה מאוד, אבל אם הכוונה אינה חוק הגיוס – מחר הוא ימצא משהו אחר. יש לו הרבה סיבות למה הוא לא נותן לממשלת נתניהו לקום – ואנחנו אינה הסיבה האמיתית. אנחנו פשוט הפכנו לתרנגול הכפרות שלו".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה